CTA arrow

Hepatitis B vaccinatie

Naar forum algemeen
  1. Geplaatst op 24-03-2006 20:59:50

Hallo, ik heb een vraag over bijwerkingen van de hepatitis-B vacc. In januari heb ik de eerste van een serie van 3 gehad, daarna ben ik ziek geworden (brandende tong, griep en longonsteking)volgens de huisarts en de GGD kon dit niet van de vacc. komen. Nu heb ik afgelopen maandag de 2e vaccinatie gehad en wederom een brandende tong en ik voel me ziek (moe, grieperig, koorts). Herkent iemand dit. Zelf heb ik het idee dat het wel degelijk een gevolg is van de vacc. en voel ik er weinig voor om de derde te halen.
    groetjes van Dag

1. Heb je het ook weer aan je huisarts verteld dat zelfs na de tweede keer je zo voelde? Als hij/zij dan niet gaat nadenken moet je blijven pushen voor een antwoord.

Geplaatst op 27-03-2006 13:39:48

2. Bedankt voor je reactie, ik ben zondag naar de huisartsenpost geweest omdat mijn temp. ook weer naar 39 was opgelopen, deze arts legde gelukkig wel de relatie met de vacc. Volgens het repertoirium is het een zeldzame bijwerking. GGD is nu ook geinformeerd, ik ga nu over 5 weken titer laten bepalen en absoluut geen 3e vacc. halen. GGD zou het melden bij het meldpunt voor bijwerkingen. Heb nu een inhalator gekregen die ontstekingsremmend en luchtwegverwijdend werkt omdat ik zondag ook steeds kortademiger werd. Deze geeft al wel wat resultaat, temp is omlaag en kortademigheid minder. Dus hopenlijk duurt het deze keer geen 6 weken voordat ik weer wat opknap. groetjes Dag

Geplaatst op 27-03-2006 22:31:35

Vragen over eet- en slikproblemen?

Heb je een vraag over eet- of slikproblemen? Krijg je je eten niet weg en maak je je zorgen over eventuele ondervoeding bij jezelf of een naaste? Stel dan je vraag in de vraag- en antwoordrubriek Eet- en slikproblemen van Gezondheidsplein. Lisette van Os, diëtist bij stichting Malnucare, beantwoordt hier je vragen.

Stel je vraag over eet- en slikproblemen >>

Wist je dat?

Wassen zonder water, in het ziekenhuis

Je de eerste dagen waarschijnlijk niet kunt douchen als je een zware operatie hebt ondergaan? Eén of meerdere verpleegkundigen zullen je dan helpen met de lichaamswassing. Dit kan onder de douche, maar indien noodzakelijk ook op bed of aan de wastafel.

Wil je weten hoe dat precies in zijn werk gaat? En welke nieuwe manier van wassen steeds meer voet aan de grond krijgt in Nederlandse ziekenhuizen? Lees dan het dossier Wassen zonder water – patiënten verzorgend wassen.