© 2024 solvo B.V.

Pijn in rechter bovenbuik??

Mijn vriend heeft sinds okt 2004 pijn in zijn rechter bovenbuik, wij zijn hiervoor naar de huisarts geweest en die heeft een echo en een maag-contrastfoto laten maken, hietuit kwam iets wat leek op een maagzweer, dus zijn we door verwezen naar de internist, deze heeft een endoscopie gedaan en daar kwam uit dat zijn sluitspier maag/slokdarm niet goed werkt, maar nu heeft hij nog steeds pijn en het ligt niet daaraan en de internist kan \\\\\\\"niks\\\\\\\" meer onderzoeken, het is zo als het is!!! de pijn die hij heeft is op 1 plek rechts boven in de buik, een stekende pijn en af en toe trekt de pijn door zijn hele buik, dit is een zeurende pijn! Nu is mijn vraag of iemand dit herkent en weet wat het mogelijk zou kunnen zijn????? Alvast bedankt!


Het is dat je verteld dat er een echo is gemaakt (hopelijk van bovenbuik), anders zou ik denken aan galstenen. De galblaas zit namelijk rechts boven en kan aanleiding geven tot stekende of zeurende pijn.

label.Geplaatst op 2005-06-03 23:19:31


Ja er is een echo van de bovenbuik gemaakt en er is ook naar de galblaas gekeken en daar was niks te vinden! Dank je wel voor je bericht.

label.Geplaatst op 2005-06-04 20:58:19


Liesje, als de pijn blijft aanhouden dan moet de internist verder kijken dan de bovenbuik. Zelf had ik galstenen en dan heb je pijn die uit je zijde ook naar boven trekt , voor en van achter en erg in de maagstreek. sterkte hoor en blijf zoeken naar de oplossing.

label.Geplaatst op 2005-06-07 09:50:21

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren