© 2024 solvo B.V.

Proefclienten gezocht voor counseling/coachingopleiding

Hallo, Ik ben Martine en ik werk als oncologieverpleegkundige in een ziekenhuis waar ik chemotherapie geef en mensen begeleid bij het ondergaan van chemotherapie. Omdat ik het begeleidingsstuk in mijn werk erg boeiend vind en merkte wat voor behoefte hieraan is ben ik gestart met een opleiding counseling en coaching. Voor deze opleiding zoek ik nog mensen die ik onder supervisie kan begeleiden. Je zou kunnen denken aan omgaan met ziekte,verwerken van verlies, aanpassingen in je leven als gevolg van ziek zijn. Kan zowel voor degene die ziek is als zijn omgeving/familie. Counseling is een laagdrempelige kortdurende vorm van psychosociale hulpverlening die kan helpen om inzicht te krijgen in je denken, voelen, beleven en handelen. Het is dus geen therapie. De client geeft aan waar hij/zij het over wil hebben en de counselor volgt. Counseling gaat ervan uit dat je zelf vaak wel weet wat de oplossing van je probleem is of het antwoord op je vraag is maar dat je daar \'even niet bij kan\' door de veelheid aan emoties of de veelheid aan spanning. Ik zoek dus geen mensen met zware emotionele problematiek. De gesprekken duren 60/75 min en zijn kosteloos. Wel zou het fijn zijn als je na afloop een evaluatieformulier zou willen invullen. Meer informatie kan ik je altijd mailen en een kennismakingsgesprek is altijd mogelijk. Vriendelijke groet, Martine, Flevoland wel-zijn-counseling@live.nl


Hallo Martine, Gaat het alleen om mensen die chemotherapie hebben of hebben gehad? Bij mij is begin 2010 kanker geconstateerd, ik ben geopereerd, maar heb (gelukkig) geen chemo gehad. Wel zit ik nog met veel onbeantwoorde vragen en heb geen idee wie ze zou kunnen beantwoorden. Zou ik van betekenis kunnen zijn bij je onderzoek? Vriendelijke groet, Karin Welling

label.Geplaatst op 2012-02-20 20:52:41


Beste Karin, Excuses voor de wat late reactie, ik zag net pas je antwoord op mijn oproep. Ja, dat is zeker mogelijk. Ik zoek niet per se mensen die chemokuur hebben ondergaan. Het gaat meer om begeleiding bij vragen of problemen die zijn ontstaan a.g.v. ziek-zijn of gewoon andere psychosociale problemen die spelen. Dit kan puur vragen beantwoorden zijn maar het gaat vooral om het beter leren omgaan met vragen die zijn blijven hangen, met problemen die zijn ontstaan etc. Je kunt altijd komen voor een kennismakingsgesprek waarin we kunnen kijken wat jouw vraag is en wat ik je hierin kan bieden. Je mag mailen naar wel-zijn-counseling@live.nl of naar martinekrabman@live.nl Vriendelijke groet, Martine Krabman

label.Geplaatst op 2012-03-08 22:04:15

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren