© 2024 solvo B.V.

Vermageren

Ik ben diabeet en nierpatient ,58 j , man , reeds meer dan een jaar weeg ik slechts 60 kg en ik ben mager , ik eet zeer veel , maar niets helpt , wat kan mij enkele klo\'s bijbrengen , junkfood en dergelijke zoethouders helpen niet en mogen in feite ook niet wegens mijn diabetes. Moet ik echt aan preparaten beginnen via voorschrift ??


ik zou mijn maar niet druk maken over die kilo's ik heb heel veel moeite moeten doen om 35 kilo kwijt te raken en ben ook diabetes het belangrijkste hoe voel je je eigen is dat goed dan wees blij met je gewicht

label.Geplaatst op 2008-10-23 23:16:14


Hallo zurkeltje, U zou kokosolie kunnen proberen; 3 lepels per dag bij of voor de maaltijd (het is makkelijk toe te voegen aan yoghurt, door een soep of salade bijvoorbeeld). Zie; http://www.kokosolie.com/

label.Geplaatst op 2008-10-24 00:16:17


Wellicht is het kookboek van Stichting Klankbord een goede aanrader. Smakelijke recepten, goede caloriën, evenwichtige voeding, en je hoeft het natuurlijk niet te pureren! Titel: als eten even moeilijk is Miller Books ISBN 978-90-8724-040-0 prijs € 12,95 We hebben zelf al diverse recepten geprobeerd, en we vinden het een echte aanrader. Mijn man was in korte tijd flink afgevallen, en heeft geregeld een energierijke maaltijd nodig. Deze maaltijden zijn smakelijk, zien er smakelijk uit en bieden voldoende energie. Succes ermee. Monique

label.Geplaatst op 2008-10-24 08:51:22


Ik denk dat het belangrijker is om te weten of het gewicht bij je lichaams lengte past. Kom daar eerst eens achter voordat je moeilijk fratsen uit gaat halen. Hiervoor kan je de quetelexindex gebruiken. Dat doe je als volgt: Deel je gewicht door je lengte in het kwadraat. Bijvoorbeeld 60: 1,65 x 1,65 = 26,3 Lees het index getal op onderstaande lijst en je hebt het antwoord minder dan 18 ondergewicht 18 tot 25 normaal gewicht 25 tot 27 licht overgewicht 27 tot 30 matig overgewicht 30 tot 40 ernstig overgewicht meer dan 40 ziekelijk overgewicht Succes

label.Geplaatst op 2008-10-30 20:18:46


Is het lichaamsgewicht in verhouding tot uw lichaamslengte? Wanneer dat niet met elkaar in verhouding is, dan is het mogelijk zorgelijk.

label.Geplaatst op 2008-11-23 15:07:40

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren