© 2024 solvo B.V.

Hartritmestoornis/betablokker

Hallo, Sinds een paar jaar heb ik regelmatig last van hartkloppingen, een bonzend hart en een hart dat regelmatig wel 20 keer in een minuut overslaat. Heb al verschillende keren een holter gedragen om alles te registreren (dan heb je er natuurlijk minder last van) Ben al bij een cardioloog geweest (echo gehad)en ook die zegt, net als mijn huisarts, dat het onschuldig is. Toch ben ik niet gerust en het is de laatste tijd zo extreem dat ik echt gek ervan wordt. Tuurlijk weet ik dat ik rustig moet blijven, maar als je zelfs in je dromen al deze overslagen hebt en er vervolgens wakker van wordt, word je wel onrustig. Nu schreef de eerste cardioloog me een betablokker voor (selokeen). Die durfde ik weer niet te slikken. Ik vind het zowieso eng om medicijnen te slikken hoor, maar dan medicijnen voor je hart.... Toen kwam ik vervolgens bij een andere cardioloog en die zei weer dat ik niets moest slikken. Hetgeen ik heb is onschuldig en medicijnen zouden meer kwaad dan goed doen. Heb het weer een tijdje aangezien, maar heb er weer zoveel last van dat ik toch maar weer naar de huisarts ben geweest. Deze schreef me atenolol 25 pch voor. Natuurlijk uitgelegd dat ik het eng vond en dat de ene cardioloog had gezegd dat ik niets moest nemen. Mijn huisarts vond dit niet helemaal waar en adviseerde me om het te proberen, want het was een licht middel zei ze. Ze liggen hier alweer een paar weken in de kast, ik heb zo´n last dat ik ze eigenlijk heel graag wil nemen, maar ik het niet durf. Ik ben 36 en ben bang dat het misschien helemaal niet goed is op deze leeftijd al dit soort medicijnen te nemen. Wie oh wie is ook jong en gebruikt een betablokker. Wat is jullie ervaring. Wat doet het met je, en kom je er ooit nog vanaf. Heb je veel last van bijwerkingen of werkt het juist heel goed. Ik wil graag weer wat rustiger worden, want hier wordt je zo opgejaagd van... Alvast bedankt!!!


Heb zelf (deriger) ook enige tijd een beta-blokker geslikt. De hartslag wordt trager, waardoor je rustiger wordt. Denk dat het in jouw geval wel zal helpen..

label.Geplaatst op 2005-10-13 00:00:16


Hallo, ik heb min of meer 't zelfde ben er al 1,5jaar meebezig aan te tonen dat je dagelijks moet leven met hartritmestoornis, en ik heb een tijdje selokeen 100 gebruikt, wat enigzinds effectief was de 1st 2 maanden maar toen begon de ellende weer, dus naar opnieuw aandringen kreeg ik zwaardere medicatie, Sotalol wat weer totaal geen effect gaf.... heb ct-scan achter de rug ziet er ook prima uit. Maar de cardioloog kan geen veklaring geven hoe mijn hartslag van een normaal ritme ineens tijdens bijvoorbeeld een bukbeweging naar 150slagen per minut schiet, en dan mag ik proberen dat weer onder controle te krijgen, wat meestal wel lukt maar als 't een 1/2ur aanhoudt dan ben ik de rest van de dag doodmoe. Dan hebben we nog de term palpitatie, en de cardioloog kan hier gewoon niet over discuseren simpelweg omdat er geen oplossing voor is... misscien schokterapie maar dan houdt 't wel op, ben zelf nog maar 27 en leef hier al 5 jaar mee, wou dan ook vragen of iemand nog beter advies heeft, behalve gezond leven/sporten, etc.

label.Geplaatst op 2006-01-23 12:13:06


Hoi... Wil jij me dan voorzien van deze middelen, zonder dat er natuurlijk kosten aan verbonden zijn?

label.Geplaatst op 2005-10-14 10:04:15


Voor dat je cardioloog medicijnen voorschreef heeft hij toen geen bloedonderzoek laten doen? Als je TSH of T4 spiegel te hoog is, kun je bijv.ook hartkloppingen krijgen. Ik zelf heb tijdelijk sotalol geslikt en ik had er baad bij. Wat een rust gaf dat. Ik had toen ook jou leeftijd. ben nu iets ouder en hoef het niet meer te slikken. Als er inderdaad geen reden is waarom je hart zo doet, dan zul je er toch iets voor moeten gebruiken denk ik .

label.Geplaatst op 2005-10-15 13:50:43


Hoi Alt Sax Er is bloedonderzoek gedaan en niets afwijkends gevonden. Stress zou een factor kunnen zijn, en ook lust ik ´s avonds voor het slapen gaan wel een wijntje. Heb ook een tijdje geen wijn gedronken om te kijken of dat zou schelen. Het bleef hetzelfde. Aan de stress-situatie is nu even niets te doen. Maar door het gedoe met mijn hart word ik nog onrustiger. Dus wil het graag slikken, maar lees veel rare dingen. Vooral het verhaal van die meneer die voedingsuplementen aanraadt. Is het bij jou vanzelf overgegaan, of mede doordat je sotalol hebt geslikt. Had je geen "enge" bijwerkingen? Als je stopt, wordt het dan niet erger, omdat je lijf aan het middel is gewend? Ik hoor het graag... Groetjes Smif

label.Geplaatst op 2005-10-15 16:33:14


HI,ik neem sinds 2 weken solatol, heel weinig maar ik heb bijwerkingen zoals: echt angst, heel koud gevoel telkens van binnen, alsof er iets gebeurd is. Maar die angst is heel erg. Ben ook nu van plan weer af te bouwen,ik heb ooit a.d. gehad wegens angst stoornis en paniek, daar heb ik heel lang flinke bijwerkingen gehad die hierop gignen lijken en dat wil ik echt nooooit meer. Ik weet niet of dit een normale reaktie is op sotalol, dus wie dit herkent, graag een reaktie Beja

label.Geplaatst op 2005-10-24 10:15:28


neen, ik had geen enkele bijwerking. Ook nadien niet. Het bleek dat mijn hartritme stoornis werd veroorzaakt doordat mijn schildklier te snel werkte, wat overigens ook door spanning is gekomen, ( waarschijnlijk) ik moest toen medikatie slikken omdat ik ook een hoge hartslag had van 140 slagen per minuut. Af en toe werd het wel wat minder, maar relatief was hij te hoog. Ik heb toen radioaktief Jodium gehad ( ook helemaal tegen mijn principes, ik hou helemaal niet van medicijnen, maar ja, er waren weinig andere mogelijkheden.En vertrouwen in de cardioloog was er wel. Totdat ik die jodiumtablet heb gehad en voordat het zijn werk kon gaan doen ,heb ik zeker 3 maanden sotalol en dit 3 keer per dag geslikt. Mijn hartslag werd rustig en ik zelf van binnen ook. Ook had ik achteraf natuurlijk ineens ook meerdere kenmerken, maar die begreep ik nadien pas, toen ik er meer over hoorde. en dat die ook kunnen horen bij een te snel werkende schildklier. Als je meer wilt weten, vraag rustig. Laat over een tijdje nog eens prikken, misschien komt er dan wel wat uit?

label.Geplaatst op 2005-10-17 00:02:07

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren