© 2024 solvo B.V.

Fistel: opereren of niet?

Helaas is er bij mij ook een peri-anale fistel gediagnoseerd; het is een \'oppervlakkig\' geval met een opening op ~2cm van de anus. Ik ben voor de diagnose naar Dr. Deen-Molenaar van de Proctos-kliniek in Bilthoven geweest. Het blijft moeilijk om te kiezen of ik geopereerd wil worden of niet. Op internet zijn er vrijwel alleen maar negatieve ervaringen te lezen mbt wonden die niet meer dicht gaan. Op dit moment heb ik geen enkele last van de fistel, maar \"omdat er nog steeds onduidelijkheid is over de late gevolgen van het laten bestaan van een fistel, ook al geeft die weinig klachten, wordt altijd een operatie aanbevolen.\" (van proctos.nl). Ondanks de correcte objectieve, formele en complete informatie van de arts, blijf ik twijfelen. Zijn er hier ook mensen met goede ervaringen bij oppervlakkige fistels? Ik realiseer me dat ik natuurlijk een kleinere kans is dat ik deze ervaringen hier lees of dat ik deze reacties kan verwachten. Toch maar een oproep...


In West-Friesland zijn van oudsher de zg \"Fistelpotten\"bekend.De genezende resultaten zijn in vele gevallen formidabel.De reguliere geneeskunde zal het gebruik van dit \"geneesmiddel\" natuurlijk afwijzen maar als U twijfelt mbt een operatie dan zou ik zeker dit middel eens proberen.Of ieder geval op informatie uitgaan. http://home.planet.nl/~ursem005/fistelpot.html

label.Geplaatst op 2011-11-04 19:04:36

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren