© 2024 solvo B.V.

Overgang en vruchtbaarheid

Mijn vrouw is al een jaar niet meer ongesteld, ze is van 1954 pas was ze onverwachts weer 1x ongesteld nu al weer 3 maanden niet wanneer ben je nu niet meer vruchtbaar ? wij hebben 3 kinderen en dat moet zo blijven gr. martijn


Nou, ik denk dat de kans dat ze nog zwanger wordt nihil is. Ik ben uit 1959 en gebruik geen voorbehoedsmiddelen, al 10 jaar niet meer en er komt nis. Zij is 50, en al een jaar niet meer ongesteld en dan wel een keertje weer....... nou ik denk niet dat er wat gebeurt.

label.Geplaatst op 2004-04-19 15:21:36


Hallo, toch maar even naar de huisarts ,precies wat Noah schrijft. Er kan een bloedonderzoek gedaan worden om te controleren of je vrouw daadwerkelijk in de overgang is. Aangezien ze toch nog weer ongesteld geweest is, toch voorbehoeds middelen gebruiken. Zelfs in de overgang kun je zwanger raken, pas als de menopauze is ingetreden hoeven jullie je daar geen zorgen meer over te maken. Groetjes Caressa

label.Geplaatst op 2004-04-20 11:55:51


Ik denk dat je dit het beste kunt overleggen met de huisarts ,en kijk uit gebruik nog wel voor behoedsmiddelen ,je vrouw zal de eerste niet zijn die op deze leeftijd nog zwanger wordt groet Moah

label.Geplaatst op 2004-04-19 16:45:08


Toch is de kans nihil. Ga maar aan de huisarts vragen als je het niet gelooft, echt zo'n klein kansje dat er nog een kleintje komt.......... een promiel of zo.

label.Geplaatst op 2004-04-27 10:12:54


hoi Aimee, Zelfs al zou de kans klein zijn [zoals jij schrijft 1 promiel ofzo] dan nog betekend het dan dat je zwanger zou zijn en dat er een kind gaat komen Waar je op je 50e echt niet op zit te wachten (buiten alle risico's die er zijn ) Gewoon op zeker spelen zolang je niets zeker weet,is toch wel het veiligste in deze situatie groet Noah

label.Geplaatst op 2004-04-27 17:23:50


Hoi, Noah, het is zo uiterst zeldzaam, dat het verleden jaar op tv en in alle kranten stond, dat een vrouw van 48 spontaan zwanger was geworden, terwijl ze dacht dat ze in de overgang was, omdat ze daarvoor menstrueerde. Ze kreeg gelukkig een gezonde baby. Maar deze dingen zijn zo uiterst zeldzaam dat ze de ochtendbladen en het journaal op tv halen!

label.Geplaatst op 2004-04-28 16:06:59


Misschien zeldzaam,maar wel mogelijk dus......Als je zeker niet zwanger wilt worden,gebruik dan gewoon nog steeds iets. waarom risico nemen als het niet nodig is!!??

label.Geplaatst op 2004-04-29 11:36:31


De laatste menstruatie heet menopause,in het eerste jaar hierna is de kans nihil,of te wel net zo groot als door de bliksem getoffen te worden,op een zwangerschap!! Er is een goede test voor de overgang op de markt,ik heb hem zelf gebruikt MenoClear,99,8 % betrouwbaar. Marietje

label.Geplaatst op 2004-07-12 12:32:12

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren