© 2024 solvo B.V.

Documentaire Klinefelter syndroom op L1 TV

Persbericht: 16 April en 17 april a.s. dus met de Pasen zendt L1 een documentaire uit over het syndroom van Klinefelter, Het syndroom van Klinefelter is een geboorte afwijking, die alleen voorkomt bij mannen. Deze mannen hebben meer dan een X chromosoom. dus b.v. XXY. Het Syndroom van Klinefelter is een syndroom met een taboe. 1 op de 500 mannen heeft het, terwijl maar 1 op de 1500 mannen dit weet. dus eenderde gedeelte. De documentaire duurt ongeveer 50 minuten. 16 april wordt hij uitgezonden om 14.00 uur 17 April wordt hij herhaald om 21.00 uur meer informatie: http://www.klinefeltermozaiek.nl L1 is via de schotel in heel Europa te ontvangen. Iedereen die beschikt over digitale TV kan ook L1 ontvangen. Informatie over de ontvangst via de schotel vind je onder: http://www.l1.nl/l1/nl/html/algemeen/l1opsatelliet/l1opastrasatelliet.pshe De documentaire is zorgvuldig gemaakt Mijn moeder, mijn broer en 5 zussen zijn in de gelegenheid gesteld om hun kant van het verhaal te vertellen middels 2 woordvoerders van de familie. Te weten Felicitas Crutzen en Ignace Crutzen. Ze hebben delen van de documentaire gezien. Zij wilden geen medewerking verlenen. Ook de huisartsen van Terwinselen is gevraagd om hun weerwoord te geven ook zij wilden niet meewerken. We hebben het medisch dossier van Militaire dienst opgevraagd uit 1971 en daaruit wordt bevestigd dat de huisartsen van Terwinselen en mijn ouders al in een vroeg stadium wisten dat ik het syndroom van Klinefelter heb. Dit ter informatie. De eerste contacten voor het maken van de film waren ver voordat ik in de kranten heb gestaan met de 2 verschillende artikelen. 27 Juni van het vorig jaar zijn de eerste opnamen gemaakt en in oktober van het vorig jaar de laatste. Aan de documentaire werken mee: Prof. dr. LMG Curfs. Hoogleraar Capaciteitsgroep Neurocognitie Universiteit Maastricht. Mevr. M. Graal Internist-endocrinoloog verbonden aan het Atrium ziekenhuis in Heerlen. Mevr. B. van de Brand-Valkenburg mijn huisarts Nicole Bardoux-Hesdaal Fysiotherapeute Wim en Reint 2 straatvrienden van vroeger. Thijs mijn schoolvriendje van vroeger en een van de weinigen die ook mijn leven thuis kende en kent Dolf een vriend van nu Benji mijn hond. ik zelf fiets er ook af en toe door heen letterlijk en figuurlijk. Opnamen zijn gemaakt bij mij in huis en in de buurt waar ik woon, in het Welterpark, in de studio van L1, in het buitengebied van Maastricht, op een bedrijven terrein in Heerlen waar het door gebrek aan bedrijven lekker rustig is, in een supermarkt in Heerlen, op de Brunssummerheide en in de Botanische Tuin van Terwinselen en nog op enkele andere plaatsen waar ik soms wel bij was, maar ook soms niet. Regisseur van de film is Rudi Ebbinge Cameraman is Stef Nieveles En dan nog een heleboel andere mensen van L1, die deze documentaire tot een uitstekend product hebben gemaakt, maar die staan straks in de aftiteling. Verspreidt dit bericht!!!

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren