© 2024 solvo B.V.

Stem kwijt

Ik ben al 4 jaar mijn stem kwijt en er is niemand die mij kan helpen. Ik heb eerst bij logopodie gelopen,via haar ben ik bij iemand terecht gekomen die je stembanden kan los masseren. Na een uur bezig te zijn geweest is hij maar gestopt met masseren en hij heeft mij gevraagd of ik problemen had. Toen heb ik via mijn huisarts gevraagd of ik naar het dijkzichtziekenhuis in rotterdam kon \\\\\\\"dit doordat ik de dag na mijn trouwen in 1989 ook mijn stem kwijt was,ik had toen mijn stem terug na 9 maanden\\\\\\\". ik heb toen gelopen bij foniatrie en die wilde in samenwer- king met een spycholoog proberen om mijn stem terug te krijgen.daar heb ik 8 maanden gelopen.het is nu 1.5 jaar later en ik fluister nog steeds en ik ben best wel bang dat ik helemaal niet meer mijn stem terug krijg. door dat ik honden heb wordt je verplicht om naar buiten te gaan maar als ik geen honden zou hebben dan zou ik mij helemaal van de buiten wereld algesloten zijn.daar ik in een kleinschalig appartementen complex woon weten de meeste bewoners van mijn probleem af dus daar praat ik dan wel eens mee.vaak gebeurd het dat er mensen die ik op bel mij niet verstaan en dan moet je altijd zeggen dat ik al 4 jaar mijn stem niet heb sommige gooien ook wel de hoorn op de haak.het enige contakt wat ik heb is dat ik veel met de computer regeld.


hallo met ap je kan ook even kijken op www.kno.nl en dan druk je op website en daarna op voorlichting en dan op overige en dan druk je op stemvolwassenen en dan lees je er veel over groetjes ap

label.Geplaatst op 2005-02-22 01:02:43


hoi, ik sukkel ook al 4 jaar met mijn stem. Ik weet wel dat ik stemknobbels had, heb me laten opereren, logo gevolgd en bleef maar hees. Ik ben ook vollop op zoek naar lotgenoten. Maar die zijn zo moeilijk te vinden. Ik overweeg nu opnieuw met te laten opereren, want ik heb een goede logopedist gevonden (mijn stem is al wat helderder, maar het is nog zo lastig om veel te zeggen)en hopelijk zal ik er nu vanaf zijn. Ik heb ook al van alles geprobeerd, niets hielp en helpt. Ik had eerste een jaar bij een andere logo gevolgd, zonder resultaat. De ene is de andere niet. Hij stond bekend als de beste. Zou je niet eens naar een andere kno gaan. Ik had er vroeger 5 gedaan: 2 zeiden dat ik geen stemknobbels had, 3 andere wel. Eigenlijk niet te geloven. Ik weet wel dat fluisteren enorm slecht is voor je stem. Komt er echt helemaal niets uit? Ik kan je echt geen raad of middeltjes geven, want ik vind er zelf geen. Ik wil je een hart onder de riem steken, dat je niet alleen bent. Ik duim voor je!!! Zoek verder!! ER moet toch iets helpen!!! Groetjes

label.Geplaatst op 2006-03-28 17:22:47


bedankt voor uw reactie op mijn vraag over stem kwijt. Ik heb hele verhaal op dewebsite gelezen maar het is geen antwoord op mijn probleem. Misschien dat iemand anders mij kan helpen. Sommigen zeggen dat ik naar eeen alternative geneeskunde moet gaan maar ik heb hier mijn ????? over.

label.Geplaatst op 2005-04-03 20:34:18


hallo verootje, bedankt dat je heb gereageerd heb op mijn vraag.sinds ik dit probleem in het forum heeft geplaats heb ik nog iemand gevonden die al vanaf 1999 haar stem kwijt is.als je naar de 2e pagina van de KNO forum gaat dan zie je daar ene Anjazs staan die ook naar aanleiding van haar probleem contakt had gezocht bij het forum.ik heb via mijn emailadres nog steeds contakt met Anja en we vertellen elkaar ook hoe het komt dat we onze stem al een paar jaar kwijt zijn.Anja is nu bezig met een seccie van een paar weken en ik hoop voor haar dat zij daar iets aan heeft gehad.ik wil jou nog vragen of jij wel kan huilen want dit kan ik al bijna 6 jaar niet,gelukkig kan anja wel huilen.bij ons tweeen zitten geen polipen op onze stembanden.maar ik kan je wel zeggen dat je op een gegeven moment er geisoleerd door wordt.ook telefoon gesprekken gaat moeilijk.vaak gooien ze de hoorn erop.als je wil dat we contakt blijven houden geef mij dan je emailadres en kijk ook eens wat Anja heeft geschreven naar het forum.ik zal haar zeker mailen dat jij ook met het stemprobleem zit.misschien kunnen we dan met z.n 3e contakt blijven houden met elkaar.ik wens je in ieder geval veel sterkte en laten we met z.n 3e hopen dat eens de dag voor ons komt dat we weer kunnen praten en gillen van vreugde. groetjes thea (ongeluksvogel voor het forum)

label.Geplaatst op 2006-03-28 20:09:38


hallo mensen Ik heb al 2x een bericht gestuurd dat ik al 4 jaar mijn stem kwijt ben. Is er niemand die iets van dit probleem af weet? Kunnen misschien een kno-arts mij een antwoord geven? Er is niets aan de hand aan mijn stembanden dus geen poliepen of iets dergelijks. Zou een mesoloog hier iets aan kunnen doen of een alternatieve instantie? Help mij, zo kan dit niet doorgaan, dit duurt nu al 4 jaar. Wanneer of op welke manier kan ik hulp gaan zoeken?!

label.Geplaatst op 2005-05-02 15:41:23


Hoi ongeluksvogel, bedankt voor je vlugge reactie. Ik zal direct eens gaan kijken naar het berichtje van Anja.Wel raar hé,dat er bij jullie geen aanwijsbare reden is voor jullie heesheid.Ben j e eigenlijk hees of heb je echt helemaal geen stem?? Je schreef dat je eens negen maanden je stem kwijt was en die terugkreeg door foniatrie? Wat is dat precies? Kun je dat niet nog eens proberen? Misschien krijg je ze zo terug? En Anja is nu bezig met een sessie. Wat houdt dat precies in? Ik heb eens gehoord van iets (denk botox) dat ze inspuiten in je stembanden. maar heb het nog niet laten doen. mijn email : vandoorne.vero@telenet.be ziezo, ik zal eens naar de info van Anja kijken. tot schrijfs. ps : ik kan nog altijd huilen. Ik begrijp maar al te goed dat je je afsluit van de wereld. Is het ook lastig om te "praten"? Als ik fluister dan is het niet lastig, maar ik weet dat het niet goed is. Je forceert je stembanden heel erg. maarja, aan de andere kant : hoe moet je je anders verstaanbaar maken?? seccie

label.Geplaatst op 2006-03-28 22:00:13


hallo verootje hier heb je de antwoorden op de vragen die jij mij heb gesteld.als 1e ik heb geen stem en kan alleen nog maar fluisteren.als 2e foniatrie die kan kijken of er iets met je stembanden aan de hand is zoals ze bij jou ondekt hebben van polipen op je stembanden. ze kunnen namelijk niet zien zonder dat jij ook zo.n onderzoek heb gehad.het fijne van jou en anja is dat jullie beiden kunnen huilen want dan kan je toch je emoties kwijt.bij foniatrie kan via een lensje zienof mijn stembanden geheel gespannen staan.ik kon dit ook zelf zien op de monitor.ik ben wel een keer via mijn logopodist naar iemand gestuurd die je stembanden kan losmasseren maar na een uur massage te hebben gehad heeft deze persoon hiermee gestopt.deze man zit in hellevoesluis. ik hoop dat je van anja ook een reactie krijg. ik zet jou emailadres in ieder geval bij mij in het adressen systeem en dan stuur ik jou een email ter bevestiging en dan zie je gelijk wat mijn emailadres is en dan hoeven we niet via het forum te reageren op de rest van ons probleem.

label.Geplaatst op 2006-03-28 22:47:04


hoi, ja hoor, email me maar. Dat is gemakkelijker dan hier. Ja, ik heb ook al een paar keer zo'n onderzoek gehad. Ik wist niet dat dat zo noemde. En zien ze niets verkeerds bij jou????? Geen roodheid of om het even wat?? Dat vind ik dan nog het ergste. Het is misschien erg om te weten wat er zit of zo, maar als je niets vind, is het nog erger. Wat kan de oorzaak zijn?? Stress? Psychisch iets misschien? Maar je bent al naar een psycholoog geweest hé? Hoe komt het dat je niet meer kan huilen?? Tranen je ogen niet meer? Of is het dat gevoel, die "brok" in je keel dat je niet meer hebt?? Is er echt niemand die je kan helpen??Ik vind het echt heel erg!! Sta je nog op andere sites?? Misschien dat er daar nog mensen zijn die hetzelfde meemaken. Gelukkig heb je Anja nog.=Als je met iemand kan "praten" die hetzelfde meemaakt, verlicht dat de pijn wat. Tot schrijfs. véronique

label.Geplaatst op 2006-03-29 09:35:21

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren