CTA arrow

Hoogstaand hemidiafragma

Naar forum longziekten
  1. Geplaatst op 26-11-2008 12:18:07

Hallo,

Ik ben een paar weken terug opgenomen geweest met een longontsteking.
    Nu moet ik in december terug komen voor een longfoto en longfuntie
    en nu zat ik op het formulier de reden van foto nog eens na te lezen en ik zag \'hoogstaand hemidiafragma\' staan.

Kan iemand me vertellen wat dit inhoudt?
    Ik kom er op internet geen wijs uit met al die medische informatie.

Vriendelijk bedankt alvast.
    Ziet

1. diafragmhoogstand
    kan door accident door schade aan spier, zo niet reeds vroeger bestaand op oude Rx thorax
    kan ook door longontsteking, zenuwschade (n.frenicus), nekletsel met zenuwschade...

zie www.medisentio.com voor diafragmahoogstand

jboie

Geplaatst op 06-03-2009 22:59:58

Meer informatie over een stoma nodig?

Stoma

Ben je bijvoorbeeld op zoek naar informatie over de aanleg van een stoma en wil je bijvoorbeeld ook weten welke verschillende soorten stomaopvangsystemen er bestaan? Bekijk dan het uitgebreide dossier over het stoma: dossier Stoma – van stomaoperatie tot stomaverzorging, met handige verzorgingstips! Zowel de verschillende soorten stoma's als het proces van aanleggen wordt uitgebreid beschreven. 

Als verpleegkundige op zoek naar aanvullende informatie?

Als verpleegkundige op zoek naar aanvullende informatie?

Dan kunt u vanaf nu terecht op Roche4Nurses.nl. Dit is hét nieuwe gratis platform voor verpleegkundigen. U vindt er niet alleen actuele en praktijkgerichte informatie over de (bij)werkingen en toedieningsvormen van Roche producten, maar kunt ook meer lezen over nascholingen of ervaringen van collega verpleegkundigen. Alles overzichtelijk bij elkaar! Meld u hier direct aan. Dit kan gemakkelijk en snel met uw BIG-nummer.