© 2024 solvo B.V.

Kortademig, benauwd, druk op borst

Hallo, Ik ben een jongen van 24 en ben nu al zo\'n 2 jaar verkouden (verstopte neus). Soms ben ik ook wat benauwd / achter de adem. M\'n conditie is niet goed (ik sport niet meer) en krijg ook te weinig fruit binnen (daarom probeer ik dat nu wat op peil te krijgen met fruit2day en Centrum). En ik woon ook nog eens in een stoffig, vies studentenhuis. Nu kreeg ik het afgelopen dinsdag ineens erg benauwd en sindsdien heb ik moeite met normaal ademen, heb ik een constante druk op m\'n borst (geen stekende pijn, geen uitstraling) en heb ik vaak het gevoel \"over een punt heen te moeten ademen\". Ook moet ik veel gapen. Dinsdagavond werd het zelfs zo erg dat ik paniekerig werd. Woensdag ben ik naar de huisarts geweest. Zij zag dat ik moeite had met ademen (en constateerde dat ik ook verkeerd adem, meer vanuit m\'n borst dan vanuit m\'n buik). Vervolgens heeft ze naar m\'n ademhaling en hartslag geluisterd. Niks aan de hand met een hartslag van 65. Daarna heeft ze m\'n bloeddruk opgenomen: 125/70. Volgens haar was er niks aan de hand om zorgen over te maken. Voor de zekerheid ben ik de volgende dag naar het ziekenhuis geweest voor een allergietest (huisstofmijt en pollen) en heb ik een doorverwijzing gekregen naar de fysio voor ademhalingstechnieken. Omdat ik nogal bang aangelegd ben, vraag ik me steeds af wat er nu is. 2 weken wachten op de uitslag duurt lang. Heeft iemand van jullie een idee? Moet ik gewoon koppig terug naar de huisarts? Moet ik afwachten? Veel extra gaan bewegen (bijv. een stuk lopen in de frisse lucht)? Of juist niet? Ik hoor heel graag van jullie :)

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren