© 2024 solvo B.V.

Flatulentie

Ik zit met een nogal vervelend probleem.... Als ik me fysiek inspan zoals op mijn werk dan heb ik nogal last van winderigheid. Ik kan op een werkdag zo 30 winden laten, het is echt verschrikkelijk!!! Dit is echter alleen na lunch/avondeten, onafhankelijk van wat ik eet (bonen en koolzuurhoudende dranken eet/drink ik nooit op mijn werk). Ik probeer uit alle macht de winden binnen te houden, maar het lukt niet :-( Dit is iets van het afgelopen jaar. Daarvoor had ik zelden last van winderigheid (een keer per 2 maanden ofzo) en kon het met gemak \'binnenhouden\'. Nu elke dag als ik moet werken! Mijn (louter mannelijke) collega\'s spotten met me en vluchten weg van me als ik er weer een heb gelaten, voor het oog van alle klanten :-( (Ik werk in een winkel). Gelukkig kun je het niet horen als ik een wind laat, maar wel ruiken... Binnenhouden lukt me niet, dus dan spoed ik de straat op, of naar het toilet, maar helaas kan dat niet altijd/bereik ik het niet op tijd... Ik weet van mezelf dat ik spastische darmen heb en als ik niet elke morgen iets met vezels eet (zoals een bruine boterham of wat brinta) dan heb ik de hele dag heel pijnlijke darmkrampen. Tot ongeveer een jaar terug moest ik alleen genoeg vezels eten en dat was het, nu ben ik ook nog flatuleus.... :-( Ik eet redelijk gezond maar heb wel onder veel stress te lijden (studie/werk). Ik ben verder gezond en heb een normaal postuur (60 kilo bij 1.75mt lengte). Ik denk dat ik binnenkort mijn baan opzeg, terwijl ik het wel leuk werk vindt en het niet makkelijk is om aan een andere baan te komen, maar dit is zo vernederend :-(((((( Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, hopelijk weet een van de bezoekers van deze site raad.


Het niet kunnen ophouden van winden (incontinentie voor flatus) is een zeer storende klacht in de sociale context. Je bent zeker niet de enige, het komt vrij vaak voor. Vooral vrouwen die vaginaal zijn bevallen kunnen er nogal eens last van hebben. Het is de vraag of er iets aan gedaan kan worden (afhankelijk van de oorzaak). Dan moet je denken aan bijv fysiotherapie. Ga zeker even langs de huisarts.

label.Geplaatst op 2003-07-24 22:10:59


Allereerst is het natuurlijk van de gekke dat jij je baan op gaat geven. Ik kan me wel voorstellen dat het reuze genant is als je steeds geluidloze maar stinkende winden laat. Dus aarzel niet en ga naar je huisarts voor je er ook maar aan gaat denken om je baan op te zeggen!! Mogelijk is er een simpele oplossing voor jou probleem. Heel veel sterkte.

label.Geplaatst op 2003-07-18 18:02:58


hallo, ik ken je probleem heel goed, want ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb er al 15 jaar last van, niets hielp bij mij , totdat ik zware kalmeringsmiddelen ging gebruiken , toen ging het beter met me , het is niet de beste keuze , maar ik was er wel vanaf, ik heb altijd gedacht dat ik de enige ben met dit probleem , heb je msn? zo ja , dan kunnen we even op msn verder gaan groeten

label.Geplaatst op 2006-05-15 11:07:24

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren