CTA arrow

Lucht in de darmen, buikpijn

Naar forum maag-darm-lever
  1. Geplaatst op 10-02-2009 11:42:03

Hallo,

ik heb de laatste weken last van mijn darmen. Er komt allemaal lucht in en dat levert nogal een gevoelige buik op. Heb rennie deflatine gebruikt maar dit helpt niks.Ook de lucht komt er niet of moeilijk uit (meestal pas \'savonds als ik op de bank lig) Moet ik hiermee naar de dokter of niet? Of heeft iemand tips om het te voorkomen. Ik had hier tot een paar weken geleden geen last van. Ben met de pil gestopt vorig jaar zomer, heeft dat er wat mee te maken?
    Alvast bedankt!

1. Hello,
    Ik ben een man van 55 en zit met hetzelfde probleem. Dus waarschijnlijk ligt het niet aan het stopzetten van de pil.
    Weet jij ondertussen al iets meer over mogelijke oorzaken ?
    Want hier is voorlopig nog niet veel te vinden.

Groetjes en beterschap,
    Beuna

Geplaatst op 28-12-2009 09:33:09

Vragen over eet- en slikproblemen?

Heb je een vraag over eet- of slikproblemen? Krijg je je eten niet weg en maak je je zorgen over eventuele ondervoeding bij jezelf of een naaste? Stel dan je vraag in de vraag- en antwoordrubriek Eet- en slikproblemen van Gezondheidsplein. Lisette van Os, diëtist bij stichting Malnucare, beantwoordt hier je vragen.

Stel je vraag over eet- en slikproblemen >>

Dik Tevreden, het ├ęchte verhaal over obesitas

Dik Tevreden, vanaf 6 september elke zaterdagavond op Omroep BrabantHet klinkt zo mooi; afvallen door te sporten of vele kilo’s kwijtraken door gezonder te eten. Maar in de praktijk blijken dit voor de meeste obesitaspatiënten niet de oplossingen. En daarom volgde Omroep Brabant vier patiënten van het Catharina Ziekenhuis die een succesvollere afslag naar een nieuw leven namen, namelijk door een maagverkleinende operatie te ondergaan. Op een indrukwekkende open manier is in negen afleveringen te zien hoe de vier de strijd aangaan met hun overgewicht en de gevolgen daarvan. De psychische problemen, de lichamelijke ongemakken en de spanning voor de operatie, niets blijft onbesproken.

Dik Tevreden, vanaf 6 september elke zaterdagavond op Omroep Brabant.