CTA arrow

Steken en tintelingen in mijn buik vooral rechts

Naar forum maag-darm-lever
  1. Geplaatst op 26-09-2011 23:10:47

Goedeavond,

Ik heb nu al 3 dagen last van hele erge steken in mijn buik voornamelijk in mijn rechterzij, mijn ribben voelen gekneust en het steekt heel erg met tintelingen? Ook een heel erg drukkend gevoel erbij. Ik ben gisteren naar spoedeisende hulp gegaan en is me weer verteld dat ik een gevoellige darm heb. Ik heb al urine onderzoeken gehad, bloedonderzoeken. Maar daar is niks uitgekomen. Toch maak ik me zorgen, want de pijn gaat maar niet weg en kan mijn zij amper aanraken. Ook heb ik regelmatig blaasonsteking.
    Val veel af, kom weinig aan. Misselijk etc.

Maar wat kan het zijn? Het doet echt heel erg zeer en dat het na 3 dagen niet minder word? Dat kan toch geen spastische darm zijn?

Wist je dat?

MRI-scan

Er tegenwoordig ook open mri-scans bestaan? Als je een ‘normale’ mri-scan ondergaat, dan moet je op een plank liggen die in een afgesloten buis wordt geschoven. En dat is een behoorlijke krappe ruimte. Bij een open mri-scan is dit niet het geval. De tunnel waarin je wordt geschoven is korter waardoor je meer hoofdruimte en beenruimte hebt. Ideaal voor mensen met claustrofobie of overgewicht.

Lees meer hier meer over het maken van een mri-scan. 

Wist je dat?

Kanker.nl- alles over kankerHet helpt om goed geïnformeerd te zijn over chemotherapie? Als patiënt sta je centraal en ben je betrokken bij het behandelingsplan, zeker als er meerdere opties zijn. Zorg dus dat je zo veel mogelijk informatie verzamelt. Hoe specifieker jouw vraag, hoe beter de arts het antwoord kan toespitsen op jouw situatie. Verhalen, discussiegroepen en betrouwbare informatie over kanker kun je vinden op Kanker.nl. Zoek gerichte en betrouwbare informatie over chemotherapie op Kanker.nl.    

- advertorial -