© 2024 solvo B.V.

Vage buikpijn rechts

Hallo ik heb al een tijdje een vage pijn in mijn rechterzij, thv de lever, maar soms voel ik het ook wat lager zitten. Soms voelt mn zij ook een beetje gekneusd aan tot in mn rug, een soort spierpijn gevoel. Het vreemde is dat ik zo lang ik deze klachten heb ook iedere keer keelontsteking heb, zo\'n wit puntje achterin de keel. Ik heb een bloedonderzoek gehad en mijn ontlasting is op bloed onderzocht, beide goed. Ook een echo gehad van de bovenbuik, was ook goed. De klachten blijven er om. Soms is het een paar uur helemaal weg en dan ineens voel ik het weer. Ik heb nu wat pillen die maagzuur verminderen en daardoor ook de keelontsteking zouden moeten weghalen, maar die helpen niet of nauwelijks. Mijn vader heeft darmkanker gehad, en ik ben natuurlijk heel erg bang zoiets ook te krijgen maar gezien mijn leeftijd(26) heb ik begrepen dat die kans erg klein is, ook omdat het verder niet in de familie voorkomt. Ik weet echt niet meer wat het zou kunnen zijn maar ben wel bang voor het ergste, wie heeft enig idee wat het kan zijn?? Alvast bedankt voor jullie reactie!


Zou bijna denken dat het iets met de galwegen is. Al zou dat tijdens de echo van de bovenbuik moeten zijn opgemerkt. Vreemde klachten als hier niks uit kwam . . . Beterschap

label.Geplaatst op 2006-08-24 01:47:51


drink je wel genoeg water? dat kan nl ook een hele vervelende pijn achterlaten als je te weinig drink. succes

label.Geplaatst op 2006-10-09 20:16:24


Hallo, Bij mijzelf heb ik eigenlijk dezelfde klachten. Een soort vage pijn, die niet hevig is, maar wel vervelend. Ter hoogte van de lever of net er iets onder en soms uitstraling naar de rug. Ik ben er wel eens mee naar de huisarts geweest, en hij verwees naar PDS (Prikkelbare Darm Syndroom), maar ik moet eigenlijk zeggen dat ik me weinig kan vinden in de symptomen die bij PDS voorkomen. gr Joost

label.Geplaatst op 2007-08-01 16:53:54

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren