© 2024 solvo B.V.

Afspraak leuven

ik zou graag willen weten hoe het met mr .mr mr mr afgelopen is met zijn afspraak met prof stalmans ?


Als je voor glasvochttroebelingen gaat kun je ook naar van de Biessen in het UMC Utrecht.

label.Geplaatst op 2005-10-02 22:17:11


nog een vraagje ,werken ze daar ook met de nieuwe operatietechniek,wat ze in leuven wel doen. ik ben voornemens om me in leuven te laten helpen. van utrecht wist ik niet.

label.Geplaatst op 2005-10-03 07:00:13


weet u of deze operatie in belgie ,vergoed wordt door het ziekenfonds,mijn zorgverzekeraar heeft mij gevraagd waarom deze operatie nodig is en waarom in het buitenland

label.Geplaatst op 2005-10-05 16:02:53


Nee, maar 20G of 25G maakt voor de risico's niets uit. Tis maar net wat de chirurg handiger vind.

label.Geplaatst op 2005-10-03 20:06:19


Men gebruikt in Belgie 23G hierbij maakt men een \\\\\\\'sneetje\\\\\\\' van 0.6mm waardoor men werkt en die ook vanzelf heelt (dus geen hechtingen). Bij de oude methode ging men op 3 verschillende plaatsen het oog binnen en in nu maar op 1 plek. Ik ben 21 September dus bij Dr Stalmans geweest en moet eerlijk zeggen dat ik een stuk minder angst heb voor de operatie en deze begin januari laat doen want ermee leren leven is voor mij geen optie meer. Ik wacht al 3 maanden en het zgn wegtrekken is voor mij een fabeltje want ze zitten nog op dezelfde plek en heb er meer bijgekregen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo gespannen meer ben en ik gewoon de dingen doe die ik normaal doe hoe erg ik die floaters ook vind. Op werk krijg ik speciale verlichting (indirect licht) zodat ik ze niet zie. TL-Buizen zijn een ramp want dan zie ik ze altijd. Dus totdat ik geopereerd wordt trek ik het nog wel. Ik raad iedereen aan die er echt veel last van heeft met Dr Stalmans te praten en al je vragen te stellen die je onzeker maken. Het heeft mij een geholpen omdat ik merk dat je op de forums je druk gaat maken en het dan erger lijkt te worden dus vandaar dat ik af en toe nog kom kijken ;-) Ik heb het in allebei mijn ogen, maar doe eerst de linker want die is het ergst. Succes verder en na mijn bezoek aan Dr Stalmans was er een hele druk van mijn schouder want hij luistert teminste en begrijpt hoe je je voelt. Mijn ogen zijn op alles onderzocht en ik had geen PVD (Post Viterious Detachment) en mijn netvlies was ook perfect. Ik had uitzonderlijk scherp zicht (reden te meer dat ik die floaters zo goed zie :( dus dat is het nadeel van scherp zien). Het viel hem wel op dat de meeste mensen die bij hem kwamen mijn leeftijd zijn en in de ICT zitten, maarja niks is bewezen dat het aan ICT ligt. Iedereen zit namelijk tegenwoordig achter een computerscherm ;-) Voor de rest was alles aan mijn ogen goed. Druk was goed etc etc...alleen die rot floaters. Heb je nog vragen dan mag je me ook mailen want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, maar ik raad iedereen aan met een chirurg te praten die open staat om je te helpen. Er zijn zoveel verschillende vormen en redenen voor vitrectomy dat je je af en toe druk maakt om iets wat niet voor jou geldt. Een chirurg kan je daarbij het meest duidelijk antwoord geven. Wat voor mij geldt hoeft niet voor een ander te gelden. Elk persoon is uniek. Met de nieuwe methode 23G was de kans op staar op mijn leeftijd tussen de 5%-10%. Ik denk dat ik meer vrede heb met staar dan met die rotfloatersen een kans van 5%-10% is acceptabel. Staar is een lopendeband operatie tegenwoordig en ik had een hele verkeerde indruk van wat het nu eigenlijk was dus dat is het laatste wat me druk maakt. Het enige wat ik heb is dat het je ogen zijn en ik bang ben voor een operatie aan mijn ogen. Net zoals iedereen denk ik. Groetjes Mr PS 1 ding nog. Doe gewoon want je altijd doet hoe erg je floaters ook zijn, want het klopt wel dat als je er geen aandacht aan geeft je ze een stuk minder merkt. Een zonnebril lijkt het voor mij erger te maken als ik hem af doe want dan lijkt het licht nog feller, dus die draag ik alleen als ik me een dag wat minder voel, maar voor de rest laat ik hem gewoon af en probeer niet op die floaters te letten. Iedereen heeft of krijgt ooit glasvochtvertroebeling. Bij ons is het de pech dat het wat erger is dan bij een ander.

label.Geplaatst op 2005-10-04 09:03:24


Hallo, 25G is niet veiliger dan 20G. Enkel het herstel gaat met 25G sneller doordat er geen hechtingen zijn geplaats. Maar voor het eindresultaat maakt het niets uit. Sommige artsen kunnen niet overweg met 25G doordat het gereedschap te flexibel is. 23G heeft de voordelen van beide systemen. Maar zoals gezegd, voor het resultaat maakt het niets uit. bedenk wel daat een FOV (floater only vitrectomy) sowieso veel veiliger is dan een vitrectomie voor andere aandoeningen zoals netvliesaandoeningen. Overigens wordt in het Eramus MC ook 23G gebruikt. Dr Kuypers verricht ook FOV

label.Geplaatst op 2005-10-04 19:10:23


Ik probeer er ook geen aandacht aan te geven maar eerlijk gezegd wordt ik er compleet gestoord van. Het is een continue voorbijtrekkende stoet van vlekken, troebelingen, sliertjes en puntjes. Is dit bij jouw ook het geval? Overigens heb ik dit in beide ogen. Marco

label.Geplaatst op 2005-10-11 21:10:23


Kijk dit bedoel ik dus 2 mensen weten meer dan 1 , dus bedankt Dagobert D ;-). Van mijn kennis wat er in nederland werd gebruikt heb ik alleen van de forums en wat ze in belgie doen heb ik zwart op wit dus bedankt voor je opheldering dat ze in nederland ook 23G gebruiken. Weet jij trouwens of ze hier ook FOV operaties doen als je het zelf wilt of alleen in uitzonderlijke gevallen. Tevens heb ik vernomen dat er chirurgen zijn die slechts bijvoorbeeld 15% glasvocht weghalen op de plek waar de floaters zich bevinden en de rest laten zitten. Maar als men dan een PVD krijgt dan heb je weer kans op floaters. Andere artsen halen 90% weg en je oog krijgt een zoutoplossing die na 3 weken door je lichaam wordt vervangen. Zover ik weet is dit een FOV. Maaaaaaaar wat is dan het verschil tussen een FOV en een normale vitrectomy. Iemand die ik ken heeft deze vraag aan Dr Stalmans gemaild vandaag dus die zal morgen wel antwoord krijgen. Dit is het enige wat mij nog bezig houd eigenlijk. Voor de rest is alles helder wat betreft de operatie. Dagobert, laat jij een FOV doen trouwens of is het van jou nog dragelijk. Voor mij is het absoluut niet dragelijk in mijn linker oog dus ik zet het zeker door en ben eigenlijk niet bang voor de operatie maar meer dat ik hem moet ondergaan en daar gewoon geen zin in heb.....maarja ....wie wel ;-) PS Ik heb mijn vorige bericht even aangepast want Dagobert D had gelijk betreffende het gebruik van hechtingen en mensen moet zich geen zorgen maken om iets wat niet meer wordt gedaan ;-)

label.Geplaatst op 2005-10-04 23:48:25


Yep ook in allebei mijn ogen en sliertjes en stipjes en ze worden ook niet minder, maar het lijken er meer te worden. Maar misschien is dat ook omdat ik er zo erg op aan het letten was. Ik let er nu minder op en ben over mijn extreme dip heen, want de eerste 2 maanden was ik zwaar depressief. Maar na het gesprek met Dr Stalmans voelde ik me al beter en nu ben ik er zo'n beetje aan gewend geraakt. Ik haat ze uit de grond van mijn hart, maar tot de tijd dat ik behandeld wordt trek ik het nog wel. Mijn linker oog is een spinnenweb vooral aan de linker kant van mijn linker oog en ik heb 1 zwart plekje wat ik bijna perminent zie :( Het is maar een speldenkopje, maar toch zwaar irritant. Mijn rechter oog zitten meer van die transparante die iedereen wel heeft en alleen rechtsboven in mijn rechter oog zie ik af en toe een zware vlek maar daar kan ik best mee leven. In mijn rechter oog zit ook een floater die precies in mijn gezichtsveld zit als ik achter een computer werk. DIE IS PAS IRRITANT!!! :( Maar mijn linker oog is het ergst. Trouwens als je je floater bovenin ziet zitten zit hij eigenlijk aan de onderkant van je oog :) Niet te veel gaan stressen hoor. Ik sta er ook mee op en ga ermee naar bed en klaag de hele dag door, maar het wordt steeds minder met dat klagen (floaters zijn er nog gewoon) maar ik laat me niet kennen en ga gewoon door met wat ik deed. Je kan medelijden met jezelf hebben, maar het schiet geen bal op want die floaters blijven er gewoon. Dus kop omhoog en schijt (ahum excuse my french ;-) ) aan die floaters. Ik weet hoe stressvol het kan zijn en ik heb ook een dagelijkse dip, maar probeer er zo goed mee om te gaan als ik kan. Keep your hopes up ;-)

label.Geplaatst op 2005-10-12 10:50:05


Er is geen verschil tussen vitrectomie en FOV. Een DFOV is een vitrectomie waarbij alleen het glasvocht wordt weggehaald en verder neits gedaan wordt. Als iemand bijvoorbeeld aan zijn netvlies geopereerd moet worden, wordt eerst het glasvocht weggehaald om bijhet netvlies te kunnen. Dit is ook een vitrectomie. Ook is het neit zo dat ze in Belgie beter kunnen opereren dan inNederland. Dit maakt geen verschil. Het grote verschil tussen Nederland en Belgie is het feit dat veel Nederlandse artsen geen idee hebben hoe moeilijk het leven is met floaters. Ik weet in iedergeval dat Dr Kuypers in het Erasmus MC in Rotterdam (dus niet het oogziekenhuis) mij wel wil opereren. Ook en Dr Pieter van den Biesen in het UMC Utrecht doet FOV. Maar in Belgie doet vrijwel iedere arts het.

label.Geplaatst op 2005-10-05 19:32:50


Hallo mensen, Kunnen jullie zeggen welke verzekeringmaatschappijen de ingreep in ieder geval wel vergoeden als het om België gaat. En is er al iemand bij Dr.Kuypers in het Erasmus MC geweest???

label.Geplaatst op 2005-12-19 14:54:05


dit was niet mijn vraag geloof ik

label.Geplaatst op 2005-10-05 20:54:21


Klopt betreft die FOV en de Vitrectomie de persoon die het aan Dr Prof Stalmans vroeg zei hetzelfde tegen me. Er zit absoluut geen verschil in. Er zijn wel chirurgen in het buitenland die een klein deel van het glasvocht weghalen zodat de floaters weg zijn. Maar een nadeel is dat als je PVD (Post Viterious Detachment) krijgt je weer floaters kan krijgen dus daarom probeert men meestal zoveel mogelijk glasvocht te verwijderen. PS. Mijn verzekering dekt het voor de volle 100% ik ben particulier klasse 3 verzekerd (is het maximum bij deze verzekeraar) Verschil is wel dat ik voor deze zorgverzekeraar werk en simpelweg niet mijn werk kan doen als ik de operatie niet onderga. Tevens ben ik spil in het opzetten bij deze verzekeraar van de nieuwe basisverzekering voor 2006. Heb voor de zekerheid toestemming aan de directeur gevraagd en deze ging na overleg akkoord. Ik ben daar ook als een kind zo blij om, want alles uit eigen zak betalen is ook geen pretje. Dagobert....vergoeden ze bij jou 0,0????? Ben je particulier of ziekenfonds?? Van anderen hoor ik trouwens dat het deels wordt vergoed tot ongeveer 2700 euro. Die persoon zat in het ziekenfonds en wordt deze maand nog behandeld. Het schijnt per zorgverzekeraar te verschillen in ieder geval.

label.Geplaatst op 2005-10-06 00:50:55


Mijn verzekering Agis slikt t in iedergeval niet.

label.Geplaatst op 2005-10-05 23:52:54

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren