CTA arrow

Floater en Flitsen

Naar forum oogheelkunde
  1. Geplaatst op 05-06-2005 17:26:59

Nu helaas 2 weken geleden om deze tijd eerst lichtflitsen in mijn linkeroog en daarna zwevende beestjes zgn. Floaters geconstateerd! Bij dr. Bavelaar in zkhs Walcheren te Vlissingen geweest en die zei: na 2 wken niet over dan is het permanent! Geloofde er niets van en ben voor consult in UMC Utrecht geweest. Daar vertelde dr. Kerkhof mij, dat er 4 tot 8 weken voor staat! Het kan volledig verdwijnen zei ze. Alleen een klein percentage kan dit levenslang hebben?! Operatie is niet mogelijk voor dit probleem zei ze. Ivm snellere netvliesloslating of staaroperaties. Ik heb geen suikerziekte, maar wel beginnende verschijnselen van staar in mijn ogen. Jullie berichtjes gelezen, maar is deze operatie in Belgie echt zo goed? HELP, WIE KAN MIJ DIT VERTELLEN?! Hartelijk dank alvast. Floatje Jullie kunnen mij ook prive mailen hoor.

Wist je dat?

Gipsverband

Een gipsverband pas na 48 uur hard is geworden? Als je een arm of been hebt gebroken en in de gipskamer bij de spoedeisende hulp een gipsverband hebt gekregen, is het dus belangrijk de eerste 2 dagen voorzichtig te zijn.

Lees meer over een gipsverband of gebroken botten

Wist je dat?

Een arts die een coloscopie uitvoert

Schone darmen essentieel zijn voor het zorgvuldig kunnen uitvoeren van een coloscopie – een inwendig darmonderzoek? Voedingsrestanten in de darm kunnen er namelijk voor zorgen dat afwijkingen worden gemist en het onderzoek moeilijker is voor de endoscopist. En dus ook langer duurt. Soms mislukt het darmonderzoek zelfs, als de darmen niet schoon genoeg zijn.

In het dossier Voorbereiding Coloscopie lees je hoe je je darmen moet reinigen met laxeermiddel en een speciaal dieet. Per laxeermiddel vind je een handig gebruiks- en innameschema!