© 2024 solvo B.V.

Glasvochtvertroebeling

Ik ben 29 jaar en heb sinds 3 maanden last van glasvochtvertroebeling in mijn rechter oog. De oogarts in Tilburg zei dat het ouderdom was en er niks aan te doen is. Ik ga nu naar het oogziekenhuis voor ee second opinion. Wie heeft hier ook last van en is er echt niks tegen te doen?


Hallo Natascha Ik heb per vergissing een berichtje voor jouw onder mijn naam gezonden. Kijk even onder Theo en dan bij RE RE Groetjes Theo

label.Geplaatst op 2003-06-03 22:10:32


ik ben 35 jaar en heb sinds 5 jaar last van glasvochttroebeling, ik ben ermee naar het ziekenhuis in utrecht geweest en zeiden daar dat ik ermee moest leren leven, maar omdat ik er meer last van kreeg heb ik een afspraak in het oogziekenhuis in rotterdam (algelopen 4 juni bij dr wynands en kreeg te horen dat ik ermee moest leren leven en dat een operatie veel te riskant is,en grote kans is om blind te worden. ik ben erg benieuwd wat ze bij jou hebben gezegd,laat het nog horen anke

label.Geplaatst op 2003-07-20 13:03:21


Hoi Anke, Welke symptomen horen bij een glasvochtvertroebeling?

label.Geplaatst op 2003-07-23 18:45:18


hoi thomassc, de sympthonen zijn dat je op gegeven'moment steeds minder licht aan je ogen kunt hebben omdat je met dit zomerweer vaak een zonnebril draagt en je ogen wennen eraan,zodat je steeds meer een donkere bril gaat dragen.

label.Geplaatst op 2003-07-24 10:49:59


Hallo Anke Sorry dat ik nu pas reageer mijn computer was stuk. Ik las jou bericht over Dr Wijnands. Ik ben in juli in het Oogziekenhuis bij Dr Feron geweest. Deze wil me wel opereren De kans op infectie is bijna nihil ( wel heel gevaarlijk ) en de kans op netvliesloslating 3 tot 5 %. Vreemd dat die Dr tegen jouw zegt dat je blind kunt worden. Ik heb er momenteel heel veel last van maar weet niet wat ik er mee moet, zeker na ik dat bericht van jouw heb gelezen. Moet er nog goed over nadenken zeker gezien ik ook nog een lui oog heb. Mocht het mis gaan ben ik dus nagenoeg blind. Wat heb jij nog gedaan ? Misschien hoor ik nog van je Groetjes Theo

label.Geplaatst op 2003-09-24 21:42:29


Hallo mijn naam is Henk en ook ik heb last van Glasvochttroebelingen. Ook wel Floaters genoemd. Nu heb ik van een paar mensen hier vernomen dat er dus 1 arts in het oogziekenhuis is (DR Feron) die deze operatie wel zou willen doen. Hebben sommige van deze mensen de operatie inmiddels al gedaan? Ik wordt er in ieder geval gek van die dingen in mijn oog. Ben ook al 2 keer naar het oogziekenhuis in Rotterdam geweest en 2 keer hebben ze toen gezegd dat de operatie heel erg risicovol was en dat ze het niet zouden doen terwijl Dr Feron er zo te lezen toch anders over denkt. Dus ook tegen mij werd er gezecht om er mee te leren leven alleen gaat mij dit gewoon niet lukken. Ik wacht de reacties af ! Alvast bedankt ! PS ik ben 24 jaar.

label.Geplaatst op 2004-03-11 16:00:23


Voor wie het interreseert, In het universitair medisch centrum in Leuven worden operaties tegen glasvochttroebelingen verricht sinds 2 jaar. Het gaat hier om dezelfde methode als dr Stodulka in Tjechie gebruikt. Het betreft een zogenaamde sutureless vitrectomy.

label.Geplaatst op 2004-09-27 13:01:35

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren