© 2024 solvo B.V.

Lichtflitsen zien

het begon met eerst zwarte draadjes voorbij zien komen in mijn linker oog en nu als ik snel met mijn hoofd draai zie ik helemaal links lichtflitsen vroeger had ik dat ook als een migraine aanval begon maar daar heb ik tegenwoordig geen last meer van wie weet wat dit is erzina


Ik kan je niet zeggen wat het is...maar ik zou wel snel naar een oogarts gaan !! lichtflitsen met floaters is altijd iets om mee naar een oogarts te gaan, vind ik. succes ermee !! Groetjes Astrid

label.Geplaatst op 2004-01-22 14:59:32


Beste Erzina, Ik wil beslit geen paniek veroorxzaken, maar ik had dit ook van de zomer. Door de dokter is er een verkeerde diagnose gesteld en heb een maand met een scheur in het netvlies rondgelopen. Als je goed op de site van het oogziekenhuis in Rtm kijkt, zie je ook dat je het beste er even naar kan laten kijken (en niet wachten). Ik hoop dat ik er naast zie en dat het niets is. succes

label.Geplaatst op 2004-01-22 20:09:13


Hallo Erzina, De lichtflitsen waar jij het over hebt, daar heb ik ook last van. Ik heb me net aangemeld bij dit forum omdat ik net als jij ook met vraagtekens zit. Ben je al bij de oogarts geweest? W.b.t. je migraine: mijn ziektebeeld ging vooraf gepaard met constante hoofdpijnen. Wat ik me afvraag is of je ook last heb van wazig zien? In iedergeval heet mijn ziekte: de ziekte van Vogt Koyanagi Harada. Een onsteking aan het netvlies wat in principe alleen in Aziatische landen voorkomt. Verder weet ik vrij weinig over deze onsteking alleen dat ik er toendertijd op tijd bij was anders was ik voor het leven blind geweest. groetjes INJ (Ilse)

label.Geplaatst op 2004-04-21 21:31:07


Hoi, Een paar weken geleden, had ik ineens een zwart vlekje voor mn oog. Heel irritant, maar de volgende dag was het gelukkig weer weg. Zo'n week of 3 later kreeg ik last van lichtflitsen aan de zijkant van mn linkeroog. Ik schrok me dood toen ik de eerste zag. Het hield de hele dag wel aan en ook als ik mijn ogen gesloten had, zag ik ze. De volgende dag kreeg ik ook weer die floaters. Het waren er dit keer heel erg veel en heel erg duidelijk. Ik schrok me dood en heb meteen naar de huisarts gebeld, voor een afspraak. Dezelfde ochtend kon ik nog terecht. In eerste instantie, had ze me bijna gewoon weer naar huis gestuurd, met de prognose dat het waarschijnlijk "moeie ogen" waren... Ik had thuis al gegoogled naar lichtflitsen en zwarte vlekken en was zelf uitgekomen op netvliesloslating. Dat zei ik dus en toen zei zij weer, "Oh ja, dat zou het ook wel kunnen zijn." Pas een week later had ik een afspraak bij de oogarts. Ik kreeg pupil verwijders zodat ze in mn oog kon kijken en de prognose was: Ik heb een ontsteking in mn beide ogen. Wat voor ontsteking krijg ik niet te horen. Daar heb ik Pred Forte voor gekregen. 4x per dag 1 druppel in beide ogen. Die moest ik een week lang nemen en dan weer terugkomen. In die week was er niks veranderd, behalve dat ik de lichtflitsen niet meer zag. De floaters waren er nog steeds, de ene dag erger dan de andere. Nu bleek dat ik een regenboogvliesontsteking heb in beide ogen. Ik moest nu 6x per dag Pred Forte nemen en ik kreeg Atropine (2 maal daags in linker oog? Terwijl ik een ontsteking heb in beide ogen...) en Ultracortenol zalf voor de nacht. Na de 2e keer dat ik de Pred Forte in had genomen, kreeg ik een enorme pijn in mijn hoofd, net of het heel hard samengeknepen werd en een enorme druk. Ik dacht dat ik flauw zou vallen, zo'n pijn. Ik moest er gewoon van huilen. Naar de oogarts gebeld, moest de volgende dag meteen terugkomen. Ik kom terug, had niets met de Pred Forte te maken en zij wist niet waar het dan wel van kwam. Dan had ze me toch door horen verwijzen naar iemand die dat wel weet?... Anyway, ik moest gewoon doorgaan met 6x per dag Pred Forte, 2 maal daags Atropine en voor de nacht de zalf. Ik heb 1x de Atropine gebruikt en dat is nu 3 dagen geleden en het is nu nog niet uitgewerkt. Ik durf dat niet meer in te nemen. Wel gebruik ik natuurlijk de rest. Alleen (en dat is de eigenlijke reden voor dit bericht) vertrouw ik de oordeel van mijn oogarts niet. Ik heb op internet gekeken naar Regenboogvliesontsteking en die klachten vind ik niet overeen komen met de mijne. Ben bang dat ze fouten maken en dat dat nog weleens schade op kan leveren. Mijn vraag is, herkent iemand zich in de klachten en de prognose? En komt dat overeen? Of moet ik mn gevoel te rade gaan en een second opinion nemen? Ben heel erg bang dat ze wat over het hoofd zien! Groetjes Jess

label.Geplaatst op 2006-07-29 15:10:34


Hoi Ilse, Ik herken jou verhaal wel heb ook vkh heb nu ook weer last van duizeligheid,hoofdpijn,misselijkheid,huidirritatie en soms oorsuis. Echt geen pretje dus :s Ik loop alweer op t ziekenhuis ervoor, en hoe gaat het met jou? Groetjes Es

label.Geplaatst op 2011-04-12 16:26:14


Als je niet kunt zeggen wat het is, vind ik dat je ook geen paniek moet zaaien. Ik heb zelf ook last van migraine met bijbehorende lichtflitsen. Gaat altijd weer over en is kennelijk onschuldig. Ik denk dat het eerder iets voor een neuroloog is dan voor een oogarts als je er last van hebt. Maar dat kan een huisarts je natuurlijk vertellen

label.Geplaatst op 2004-01-22 19:56:12


lichtflitsen in combinatie met floaters zou heel goed een netvliesloslating kunnen zijn. op de afdeling waar ik werk, komt dit regelmatig voor. succes ermee

label.Geplaatst op 2004-09-29 05:23:28


Christien: ik ben geen arts dus ik kan dan toch niet zeggen wat het is. Ik geef alleen een advies om er naar te laten kijken !!! Heel verstandig in dit soort gevallen. Beter een keer teveel in de stoel bij de oogarts dan te weinig. En omdat het bij jou migraine is, is het niet gezegd dat dat bij iedereen het geval is.

label.Geplaatst op 2004-01-22 23:12:49

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren