© 2024 solvo B.V.

Elektroshocks

Lieve allemaal, wie wil mij helpen? Mijn moeder is nu 1,5 jaar zwaar depressief, zij eet niet meer, is lusteloos, moe, draaierig, geen emotie meer en ik kan zo maar doorgaan. De huisarts en behandelend arts in psychiatrisch ziekenhuis weten eigenlijk niet meer wat ze met haar aan moeten. Ze hebben nog 1 uitweg en dat zijn elektroshocks! Wie zou mij hier meer over willen vertellen, of waar kan ik meer informatie vinden over deze behandeling en wat ik ook zo graag zou willen weten is of mensen ervaring hebben met deze therapie en hoe ze daar uit zijn gekomen! Wie o wie, helpt mij, momenteel onglipt ze uit mijn vingers en ik loop overal tegen een dichte deur aan. ik hoop snel op jullie reacties, lieve groetjes, ilona, een radeloze dochter


Kijk eens bij www.stichtingpandora.nl Succes

label.Geplaatst op 2007-06-29 13:51:45


Hallo Ilona, Zelf ben ik een tegenstander van ECT. Op het forum van stichting Pandora staat o.a. een soort dagboek van ene "bloempje" die op een duidelijke manier omschrijft wat er allemaal met haar gebeurt zowel fysiek als geestelijk. Wat me opviel in haar verhaal is dat ze zo ontzettend graag wilde geloven in de positieve werking van ECT(het placebo-effect) en zodoende een beetje schrok en afwijzend reageerde op kritische meningen van andere patiënten en hulpverleners. Dat een "ECT-verdoving" bijna altijd wel eventjes tijdelijk werkt is goed aan te nemen maar op de lange termijn(2 maanden+) heb ik zelf nog nooit positieve verhalen vernomen. Mijn bronnen heb ik uit eigen omgeving en o.a. uit wetenschappelijke rapporten verkregen... Op de site www.antipsychiatrie.pagina.nl staan links naar alternatieven en is een rubriek "Gevaren ECT" aanwezig. Daar vind je ook de site www.elektroshock.nl Sterkte met alles, groetjes Astrid

label.Geplaatst op 2007-07-04 12:06:46


Hoi radeloze dochter. Ik weet niet of je al geprobeert hebt de site van pandora te lezen over ECT. Daar ben ik degene die dus "bloempje" is. Ik word behandeld met ECT. Ik heb er baat bij en dat is de reden dat ik vol kan houden. Want het is een zware strijd. Ik word een dag in het ziekenhuis opgenomen. Je gaat in operatiehemd en bed naar de ok toe. Eeerst kom je daar op de voorbereidingskamer en brengen ze alvast een infuus in. Op de ok is al een psychiater een een speciale verpleegkundige en dan de narcose arts en assistent. De psychiter plakt de dopjes voor het ECT apparaat op je hoofd en doet ze met wat lijm vast. Als alles klaar is wordt je in slaap gebracht. Zodra je in diepe slaap bent doet de psychiater de ECT. Iets waar je helemaal niets van merkt. De eerste behandelingen zijn éénzijdig en later tweezijdig. Als je wakker word kun je wat gedesorienteerd zijn, ook kun je geheugeproblemen hebben. Aanvankelijk voelt dat als heel eng aan. Maar het gaat echt voorbij. Alleen de geheugenproblemen blijven wat langer bestaan. Daarbij kun je bij het wakker worden hoofdpijn hebben. Je bent trouwens nog even op de uitslaapkamer maar al snel word gehaald om naar de afdeling terug te gaan. De één slaapt dan nog een poos en de ander is al weer gelijk wakker. Ze beginnen meestal met 6 weken van 2 behandelingen per week. Dan een periode 1 behandeling per week en dan word het verder afgebouwd. Bij de één duurt het allemaal wat langer dan bij de ander. Bij mij duurt het wat langer. Je moet er heel wat voor over hebben om volte houden. Maar voor velen is dit het laatste. Voor mij wel. Nu is het zo dat ik na de behandeling een aantal betere dagen heb maar nog niet genoeg. Ik ben al eens eerder gestopt maar dat was te vroeg toen. Ook niet elk ziekenhuis doet het poli-klinisch. Ik weet wat het om zo depressief te zijn. Ik ben het al vanaf 1999. En ook zo heel erg. Heb met medicatie al van alles geprobeert. Slik nu ook nog genoeg. Ben ook al van arts veranderd en naar een praktijk voor second opion voor depressies gegaan. Ook daar heb ik geen spijt van. Hoewel het niet in de buurt is. Ik hoop dat ik je iets duidelijkheid heb gegeven. Als je meer wilt weten vraag me gewoon. Of eventueel per mail ook dat kan. Ik weet nl wat depressie voor hel is. Dus als ik iets doen kan dan graag. Heel veel sterkte bloempje

label.Geplaatst op 2007-07-18 16:18:36

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren