© 2024 solvo B.V.

Secundaire fibromyalgie

Hallo, gisteren was ik bij de reumatholoog nadat ik doorverwezen was door de internist. Na onderzoek stelde hij vast dat ik waarschijnlijk secundaire fibromyalgie heb. Wat is secundaire fibromyalgie, is dat het zelfde als fibromyalgie of is dat minder erg of erger? Ik ben in elk geval doorverwezen naar de fysiotherapeut hij zei ook dat medicijnen geen nut hebben. op de verwijskaart staat ook nog iets anders, voor zover ik het kan ontcijferen staat er: preeristente hemifine ( zoiets dan ) hypermobiteitssyndroom weet iemand wat dat is??


Hallo Chifra, heb pas dit forum ontdekt en zie je berichtje, en geen antwoord. Secundaire Fybromyalgie geeft dezelfde verschijnselen als Primaire Fybromyaligie. Het verschil is dat aan de secundaire een achterliggende ziekte aanwezig is. En de primaire is een op zichzelf staand ziektebeeld. Zelf heb ik ook de secundaire vorm. Voor de pijn word regelmatig gebruik gemaakt van Tryptizol, een anti depressiva. Dit middel word echter steeds vaker als zenuwpijn bestrijder gebruikt. Ook bij fybromyalgie wil het wel werken. De hypermobiliteit wil volgens mij niets anders zeggen dan zeer soepel (te soepel) in de gewrichten. Inmiddels zul je dat wel gehoord hebben van de fysiotherapeut, wat het precies is. Veel sterkte, Zeus

label.Geplaatst op 2003-08-13 18:21:37


Hoi, kijk eens op www.hypermobiliteitssyndroom.nl hier lees je alles (nou ja, alles) hierover. Kijk ook op http://www.ehlers-danlos.nl/index.cfm?act=artikel.detail&vartikel=17 hier wordt goed uitgelegd wat secundaire fibromyalgie is. Heb zelf HMS (hypermobiliteitssyndroom) secundaire fibromyalgie komt hierbij vaak voor. Dit wil zeggen dat je voldoet aan de kenmerken voor fibro, maar dat de oorzaak ergens anders ligt. (in dit geval bij de HMS) Succes verder! Kyra

label.Geplaatst op 2003-09-29 11:57:08


Hoi, Ik heb een vriendin met secundaire fibromyalgie, volgens de reumataloog maar het maakt niet uit voor de klachten zo ver als ik weet. Van medicijn wil ze niets weten behalve een paracetamol af en toe als ze geen zin in heeft. Verder vind ze een TENStem eco pijnverdempend (dat is een tens met de zogenaamd Han systeem dat maakt endomofenen aan), word je lekker rustig van ook. (Een tens voor chronisch pijn word vergoed) Ostepathie heeft haar ook geholpen want ze had ook verklevingen zoals veel mensen zonder dat te weten, rond de organed en dat veroorzaakt uitstralende pijnen. Ik zag haar opknapen energietisch van vitaminenetc, van de Orthomoleculaar arts en toen ze tussenrib zenuw pijn had hielp de traditionele accupunturist, meteen. Bindweefselmassage hielp haar goed en de infrarood sauna. Er zijn best wel veel mogelijkheden en het is een kwestie van wat helpt in jouw geval. Als je goed aanvullend verzekerd ben zoek mensen uit die vergoed word en zo maak je het leven dragelijker.

label.Geplaatst op 2005-12-10 20:44:58


Beste Shef. Ik lees in je reactie iets over tussenribpijn. Dat is denk ik waar ik nu mee zit. Heb vreselijke pijn en hang van de diclofenac aan elkaar de laatste 2 dagen. Helaas helpen die nog niets eens echt goed. Wat moet en kan ik hiermee om het te voorkomen in de toekomst ?? Ik heb net een vraag gesteld hierover bij neurologie, zou je dat eens willen lezen om te zien wat ik bedoel ?? Misschien weet jij mij te helpen hiermee, ik venikkel van de pijn. Heel veel groetjes van een pijnlijdend mensje.

label.Geplaatst op 2006-01-22 00:10:59


op: http://www.allesoverfibromyalgie.com/ kun je ook veel informatie/tips e.d. vinden Sheraja

label.Geplaatst op 2003-11-18 11:21:45

Naar forum Reumatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren