CTA arrow

Kan ik de dosis Seroxat beter niet verhogen ondanks mijn onrustklachten?

Terug naar Seroxat

Ik ben twee weken geleden weer van 1/2 tablet Seroxat naar 1 hele tablet gegaan vanwege onrustklachten. Had dat al eens eerder gedaan en reageerde daar goed op. Nu is het net of mijn hoofd het niet accepteert en soms volledig op slot slaat. Gisteren ben ik van schrik weer naar een 1/2 gegaan en voelde me weer wat rustiger. Kan het zijn dat deze dosis toch te hoog is en ik daardoor er niet goed op reageer. Heb deze verschijnselen nog nooit gehad, ook niet bij eerdere verhogingspogingen. Is het beter toch op de 1/2 dosering te blijven.

Antwoord van de apotheker

Net als bij het starten van de seroxat is het ook mogelijk dat bij tussentijdse dosisverhoging men snel last kan krijgen van de bijwerkingen. Dit ziet men vooral in het begin van de therapie en bij dosisverhoging. Indien de onrustklachten dusdanig zijn dat dosisverhoging noodzakelijk is dan zult er er rekening mee moeten houden dat deze bijwerkingen op kunnen treden. Zij zullen echter in de loop der tijd verminderen, omdat uw lichaam zich daar weer op instelt. Het effect van een dosisverhoging zult u pas merken na enkele weken. U zult daarom zelf de afweging moeten maken waar u het meeste last van hebt; de toegenomen onrustklachten of de tijdelijke bijwerkingen die optreden ten gevolge van de dosisverhoging. (HK)

Wist je dat?

innovatieve behandeling van lipoedeemPolikliniek de Blaak trendsetter is op het gebied van vibroliposuctie? Dit is een innovatieve methode die ingezet kan worden bij de behandeling van lipoedeem waarmee het vet als het ware kan worden weggezogen. De apparatuur is voorzien van een ingebouwd veiligheidssysteem. Hierdoor blokkeert het apparaat wanneer het in aanraking komt met weefsel dat niet uit vet bestaat. Belangrijk is dat hierdoor de postoperatieve herstelperiode wordt ingekort en er mooiere resultaten gerealiseerd worden. 

Lees meer over deze innovatieve behandeling van lipoedeem >>

Vragen over ondervoeding bij COPD?

Heb je een vraag over ondervoeding bij COPD? Maak je je zorgen over eventuele ondervoeding bij jezelf of een naaste? Stel dan je vraag dan in het Online spreekuur op Gezondheidsplein. Lisette van Os, diëtist bij stichting Malnucare, beantwoordt hier je vragen.

Stel je vraag over ondervoeding bij COPD >>