Meer verslaafden zoeken hulp

• Bron: nu.nl

Het aantal verslaafden dat een beroep doet op hulp van verslavingszorginstellingen is in 2005 met 4 procent gegroeid. Dat meldt de Stichting Informatievoorziening Zorg.

In totaal deden meer dan 67.000 personen een verzoek om hulp bij hun verslavingsproblemen. Vooral het aantal hulpverzoeken van cannabisgebruikers is gestegen. In 2005 deden 6100 cannabisverslaafden een beroep om hulp, een groei van 12 procent ten opzichte van 2004. Ook problematische alcoholgebruikers hebben vaker de verslavingszorginstellingen ingeschakeld. Dit aantal is gegroeid met 5 procent tot 31.000 personen. Het aantal cocaïnegebruikers dat een beroep heeft gedaan om hulp bij hun verslaving is juist minder geworden.

Lees meer over >> verslaving