© 2024 solvo B.V.

Artsenvisite

Hallo mensen, Ik ben leerling verpleegkundige en ik ben bezig met een opdracht waarin ik een artsenvisite moet voorbereiden. Kan iemand mij vertellen wat er precies besproken wordt in zo\'n artsenvisite? En wat je vantevoren al geregeld moet hebben of moet weten? Groetjes Stephanie


Het is belangrijk om alle controles RR, p, t etc te hebben gedaan. Sommige patienten worden dagelijks gewogen zorg dat deze mensen ook voor de visite gewogen zijn. Hou de vochtbalans in de gaten intake (drinken/infuus) en diurese,drains,braken etc.. Hebben de mensen nog ontlasting gehad. Soms na een ok krijgen mensen last van obstipatie en word hun buik opgezet en voelt hard aan. Eventuele wonden voor de visite bekijken vaak bekijk je die met de arts ook. En daarnaast problemen signaleren met mobiliseren, eten of drinken, afwijkende controles. De artsen zelf kijken vaak naar de uitslagen van onderzoeken. Als er een bepaald onderzoek is geweest vraag gerust naar uitslagen als deze niet bekend is. En kijk naar de patient hoe die in het algemeen is naar het gedrag en wat de patient zelf aangeeft. En wees vooral niet bang om vragen te stellen tijdens zo een visite als je ergens niet zeker over bent. De meeste artsen willen je vaak wel dingen uitleggen. En loop desnoods eerst met een collega mee om te zien hoe een artsenvisite loopt.

label.Geplaatst op 2009-12-09 21:41:53

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren