© 2024 solvo B.V.

Bloed prikken

Hoe kan het dat je arm blauw is na het bloedprikken? Prikken ze dan mis ofzo... Mijn hele arm deed namelijk pijn en nu zitten er in een omtrek van 5 cm overal blauwe plekken! Das toch niet normaal? Ik hoop iemand het weet.... groetjes.......


Kan gebeuren, niets ernstig, wel hinderlijk voor jou. Waarschijnlijk heeft de laborant je iets verkeerd geprikt waardoor er ietsjes bloed onder de huid is gaan zitten, of er is te hard afgedrukt om het bloeden te stelpen (de ellboog dicht gebogen)

label.Geplaatst op 2003-01-31 23:40:43


Een maand geleden is bij mij ook bloed geprikt, voor een operatie aan, en ik heb hier erg veel last van gehad, een enorme bloeduitstorting. Nu heb ik sinds een week een dood gevoel op de plek waar die bloeduitstorting zat (binnenin met arm) En als ik mijn arm plotseling strek, brandt het ontzettend. Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring? En trekt die gevoelloosheid weer weg?

label.Geplaatst op 2005-11-09 21:58:29


Het hoeft niet eens te zijn dat je verkeerd geprikt bent. Het kan ook zijn dat het gaatje in de ader gewoon nog wat nagelekt heeft. Oorzaken: - dunne (en vaak minder elastische) vaatwand, - dikkere naald - niet lang genoeg afgedrukt hebben. - gebruik van bloedverdunners. Diverse redenen dus, en misschien nog wel meer. Geen reden om je zorgen te maken.

label.Geplaatst op 2003-02-01 12:19:04

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren