© 2024 solvo B.V.

Erge rugpijn

Dag allemaal,  Sinds maandagmiddag heb ik,vrouw van 40, erge last van lage rugpijn (rechts) na een rare beweging bij het tuinieren. De trap is een onneembare hindernis geworden, en lopen kan ik alleen als ik steun op de rugleuning van een stoel die ik voor me uitschuif. Ik heb de assistente van mijn huisarts gebeld voor advies, maar die kwam niet verder dan \'kom maar even langs als het niet beter wordt\' (en dat lukt nu echt niet). Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips van anderen; doe ik het zo goed, of kan ik het beter anders doen? - ik heb dinsdag de hele dag in bed gelegen maar merkte dat de pijn daardoor juist erger werd: bovendien was ik dan een half uur bezig uit bed te komen, waarbij ik mijn rug volgens mij nog meer forceerde. Ik sta nu \'s ochtends op en blijf zoveel mogelijk in beweging door rondjes te lopen achter mijn stoel - tussendoor zit ik op een stevige rechte stoel met een warme kruik in mijn rug - \'s ochtends en \'s avonds doe ik op bed oefeningen die volgens de site van een fysiotherapeut goed zijn bij deze klachten - ik slik paracetamol en diclofenac Ben ik zo op de goede weg? Groetjes, Sandra


Beste San, ik weet hoe je je voel,een martelende pijn maar gaat niet op bed liggen maar blijf in beweging,het duurt zeker 14 dagen voor dat er een beetje verbetering in zit. sterkte

label.Geplaatst op 2011-03-10 20:59:59


ik zou toch even bij de chiro langs gaan! die kan er even naar kijken scheelt misschien voordat het erger wordt...

label.Geplaatst op 2011-03-16 22:37:53


Ben voor dezelfde klachten bij een manuele therapeut geweest, met goede verbetering en kreeg voor thuis oefeningen mee. Het lijkt mij dat alleen een site bezoek van de fysio niet echt bijdraagt aan een oplossing.

label.Geplaatst op 2011-03-16 23:13:48


Hallo San, Ga voor jou lage rugpijn naar een triggerpoint therapeut. Wordt je tevens geleerd hoe je moet handelen om van de pijn af te komen.Lage rugpijn is erg hard nekkig en kan snel chronisch worden. Triggerpoint therapeut vind je via www.triggerpoint.nl Gr. Rita

label.Geplaatst op 2011-03-17 07:53:51


een goeie spierontspanner nemen,dan na een paar dagen kun je weer bewegen.dan pas naar de masseur.Na een week loop je terug rond.

label.Geplaatst op 2011-03-30 10:52:29

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren