© 2024 solvo B.V.

Mrsa bacterie

ik zou graag willen weten welk protocol landelijk wordt gehandhaafd wanneer een besmetting met de mrsa bacterie heeft plaatsgevonden. Mijn dochter loopt stage in ziekenhuis en de gang van zaken daar bevalt me allerminst., want daar is dus nu de mrsa bacterie opgedoken. heb al mail gestuurd naa mvv maar die zeggen daar weten wij niks van ga maar naar de ggd. die zeggen neem contact op met ziekenhuis heb ik ook gedaan, maar je wordt met kluitje in riet gestuurd. Ik hoop nu eens op een duidelijk antwoord.


In het ziekenhuis zelf hebben ze toch een protocol? Bij een bewezen besmetting met MRSA worden er bepaalde maatregelen genomen om verdere besmetting te voorkomen.Zo wordt de patient geisoleerd verpleegd en het personeel gaat geheel aangekleed in speciale schorten,mondmaskers,hoofdbedekking en handschoenen naar binnen.Tevens wordt iedereen die er mee te maken heeft (gehad)getest dmv uitstrijkjes van neus,keel en perineum. De MRSA bacterie is vooral schadelijk voor patienten met een verminderde weerstand,mensen die in het ziekenhuis liggen dus.Gezonde mensen hebben er niet veel van te vrezen,sterker nog,er zijn mensen die er mee rond lopen zonder het te weten en er geen last van hebben. Vraag dus in het ziekenhuis naar het protocol bv bij de ziekenhuishygienist,of zoek nog even op internet.succes

label.Geplaatst op 2005-11-18 19:57:32


KIjk bv bij www.allesovermrsa.nl

label.Geplaatst op 2005-11-18 20:00:09


Hr./Mw buffs, Het is toe te juichen dat er bij ouders enige bezorgdheid is over hun kinderen, en in dit geval over de dochter. Ik vraag me alleen af of de dochter niet bij machte is om zelf na te gaan hoe één en ander protocollair is vastgelegd. Als ouders zich in dit soosrt aangelegenheden gaan mengen loop je altijd het gevaar wat dat ze vanuit een ander invalshoek tegen een "probleem" aankijken. Daarnaast ben ik benieuwd hoelang je als ouder over de schouder van de dochter blijft mee kijken? Zelfwerkzaamheid is een deel van de opleiding, maar zeker ook van de opvoeding.

label.Geplaatst op 2005-11-19 14:11:04

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren