© 2024 solvo B.V.

Raynaud of meer?

Hoi, Al jaren loop ik tegen hetzelfde aan. En heb sinds 3 jaar de diagnose ziekte van ratnaud toebedeeld gekregen. Een jaar geleden nog een second opinion aangevraagd omdat ik er mijn twijfels bij heb. Ik ben inmiddels bijna 20 en buiten dit en astma goed gezond..rook niet en drink nauwelijks alcohol. In het ziekenhuis doppler onderzoek gehad..nodige bloedonderzoek etc. Reumatoloog/ neuroloog en huisarts hebben onderzoek gedaan. Kwam \'gelukkig\' niks bijzonders uit. Het vervelende is dat ik met mijn klachten die overigens steeds erger worden moet leren leven. En zo beland ik hier want het er maar mee leren leven lukt mij erg slecht. Behalve het typerende van witte vingers en tenen die van blauw naar paars en weer normaal kleuren. Gaat het bij mij verder tot mijn benen en soms armen. Mijn voeten kleuren dus wit en heb er nauwelijks gevoel in tot halverwegen mijn onderbeen. Misschien wel voor te stellen dat dit erg lastig is als je graag sport, op het station op de trein staat te wachten en dan verder te strompelen. IN de warmte zwellen handen en voeten op die uiteindelijk lijken te gloeien. Vorig jaar heb ik een tijd met krukken gelopen..thermobroeken..sokken..handschoenen en mutsen. leek net een eskimo en was nog niet klachtenvrij. Dit hoop ik deze koude periode anders te kunnen gaan doen, dus wie tips heeft ze zijn welkom. Groeten

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren