© 2024 solvo B.V.

Stinkvoeten

Hallo allemaal. Sinds mijn 11e levensjaar heb ik last van enorme stinkvoeten. Als ik sneakers draag, gaan die na een week stinken naar pinda\'s... De geur is niet te harden, ik draag mijn sneakers niet meer en loop altijd op kisten. Ik heb al een paar honderd euro uitgegeven aan dit probleem, en heb 5 paar sneakers in de kast staan. Wat kan ik nou doen om die gore pinda stank uit mijn sneakers te krijgen? Groetjes, MrButthead


Al geprobeerd een tijdje geen kaas te eten? Sterkte.

label.Geplaatst op 2009-11-20 10:07:08


Ik hou helemaal niet van kaas, eet ik nooit... Waardoor zou die pinda stank nou komen? Het is een maffe doch serieuze vraag! Groet, MrButthead

label.Geplaatst op 2009-11-21 20:17:15


Hey MrButtHead! Die geur komt door stoffen die door bacteriën worden gemaakt, die voornamelijk op de voeten/voethuid leven. Wat kun je ertegen doen? 1) Nooit twee of meer dagen achtereen dezelfde sneakers dragen. Ze hebben nl. tijd nodig om goed te drogen. 2) Draag geen sokken met nylon, polyesther of andere kunsstoffen; ze nemen amper vocht op. Gebruik katoenen sokken. 3) Haal bij drogist of apotheek KAMPHERSPIRITUS. Smeer je voeten 's ochtends én 's avonds hiermee in. Moet je lang blijven doen. 4) Haal bij de apotheek BOORZUURSCHILFERS. Strooi dagelijks wat hiervan in de sneakers. JE kunt zelfs wat in je sneakers doen voordat je ze aantrekt. 5) Was je voeten met een desinfecterende zeep. Dit doodt extra de bacteriën. Bijv. Dettol zeep. Was je voeten ook als je thuiskomt na je werk/school. Droog je voeten goed, ook tussen de tenen. 6) Het dragen van kisten elke dag zorgt ervoor dat het zweetvoetprobleem blijft bestaan. Okay, hiermee moet je een heel eind komen. En de producten die ik noem, zijn echt niet duur. Laat anders ff weten of het helpt. Groetjes, Dave

label.Geplaatst op 2009-12-01 20:28:22

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren