© 2024 solvo B.V.

Tekorten op verpleegafdelingen

Ik ben patrick, verpleegkundige en op zoek naar jullie mening!! ik ben nu 5 jaar werkzaam in een ziekenhuis en het valt me op dat ik minstens 1 keer per dag iemand tekort moet doen door bepaalde zorg niet te kunnen bieden terwijl diegene het wel nodig heeft. dit is bijna altijd gevolg van personeelstekort. stel jezelf de volgende vraag...... -zou ik bereid zijn om mij meer te bemoeien met de verzorging van een ziek familielid in een ziekenhuis om daarmee de verpleegkundigen op afdeling meer ruimte te geven voor andere werkzaamheden. -denk je dat hier wetten voor zouden mogen komen? ik denk namelijk dat dit op korte termijn de oplossing voor kwaliteitsverbetering is!! verpleegkundigen krijgen dan een meer controlerende en begeleidende functie. Ook is het een goede stap naar het terugbrengen van de warmte in de maatschappij! ben je het wel/niet eens reageer!! het zou fijn zijn als je in het kort(anoniem) iets over jezelf verteld om een wat breder beeld te krijgen. B.V.D. nachtzuster4


bedankt voor je reactie, als ik meer tijd heb ga ik hier verder op in. groetjes pat

label.Geplaatst op 2003-02-07 13:49:48


mag ik misschien vragen in welk ziekenhuis jij werkt.

label.Geplaatst op 2003-01-27 22:14:36


Hoi Patrick, Ik ben ook verpleegkundige en ik vond je voorstel erg leuk. Wat mij meteen in mijn hoofd schoot was overbelasting van mantelzorgers. Ik denk dat het niet bij elke patient kan. Vaak kan het voor familie en naasten juist een opluchting zijn dat de zorg even uit handen genomen kan worden, hebben ze zelf weer even lucht. Misschien denk je eraan dat mantelzorgers de patient kunnen wassen...denk eens aan alle observaties en gesprekken die je hebt met je patient tijdens het wassen...kan de patient eindelijk zijn verhaal eens kwijt aan iemand die er professioneel tegenover staat. En denk eens aan hoeveel tijd je steekt in het begeleiden van die mantelzorgers...dan had je het misschien al 3 keer zelf kunnen doen. Alhoewel dit op bv. een kinderafdeling vaak gebeurt dat ouders hun kind zelf verzorgen en de verpleging dit begeleidt. Je ziet het, als ik erover nadenk zijn er positieve en negatieve kanten te benoemen, en ik vind voor alles wat te zeggen...ik ben wel benieuwd hoe je dit verder uitgedacht hebt...groetjes!

label.Geplaatst op 2003-02-01 16:42:02


Kwaliteit in de zorg wordt vastgesteld aan de hand van de wetgeving. Helaas is daarbij niet komen vast te staan dat dat tevens konsekwenties heeft voor de wijze waarop deze kwaliteit moet worden behaald, danwel moet worden gegarandeerd. Dat het zou moeten kunnen betekenen dat er meer peronee bij moet om te borgen, lijkt men niet te hebben bedacht. Nee, wel een stap harder dat lijkt normaal toch om "zorg"te leveren. Wat betrefd mantelzorg: Natuurlijk moet de familie, danwel verwanten meer worden etrokken, maar dan zal er ook wat moeten gebeuren met die zogenaamde privacy wetgeving. Deze lijkt stevig in het zadel te zitten, maar dan waar het net lekker uitkomt.

label.Geplaatst op 2008-11-23 13:12:08


Ik werk elf als uvv op de eerste hulp in het ziekenhuis. Doordat verpleegkundige hun werk goed kunnen doen neem ik hun andere werkzaam heden uit handen.ik ben van mening als er meer uvv komen EN de arsten watmeer mens worden dat er veel meer verbeterd. grtjes

label.Geplaatst op 2009-11-11 13:02:04


Ja maar dan mag je me eerst uitleggen waarom dat belangrijk is, ik geef trouwens ook niet graag info aan ONBEKEND.

label.Geplaatst op 2003-01-29 07:34:13

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren