© 2024 solvo B.V.

Tekorten op verpleegafdelingen

Ik ben patrick, verpleegkundige en op zoek naar jullie mening!! ik ben nu 5 jaar werkzaam in een ziekenhuis en het valt me op dat ik minstens 1 keer per dag iemand tekort moet doen door bepaalde zorg niet te kunnen bieden terwijl diegene het wel nodig heeft. dit is bijna altijd gevolg van personeelstekort. stel jezelf de volgende vraag...... -zou ik bereid zijn om mij meer te bemoeien met de verzorging van een ziek familielid in een ziekenhuis om daarmee de verpleegkundigen op afdeling meer ruimte te geven voor andere werkzaamheden. -denk je dat hier wetten voor zouden mogen komen? ik denk namelijk dat dit op korte termijn de oplossing voor kwaliteitsverbetering is!! verpleegkundigen krijgen dan een meer controlerende en begeleidende functie. Ook is het een goede stap naar het terugbrengen van de warmte in de maatschappij! ben je het wel/niet eens reageer!! het zou fijn zijn als je in het kort(anoniem) iets over jezelf verteld om een wat breder beeld te krijgen. B.V.D. nachtzuster4


bedankt voor je reactie, als ik meer tijd heb ga ik hier verder op in. groetjes pat

label.Geplaatst op 2003-02-07 13:49:48


mag ik misschien vragen in welk ziekenhuis jij werkt.

label.Geplaatst op 2003-01-27 22:14:36