© 2024 solvo B.V.

Wie kan mij het volgende uitleggen. Tijdens de inspanning werden significante ST-segmenten depressies gezien in de afleidingen V4 t/ V6 alsmede 1x SVT. Wat betekend V4 t/ V6 en SVT. Tijdens de hartcatheterisatie van de rechter coronairaterie toonde na het het ostium een stenose van circa 50-70% waarbij de catheter in wedge positie geraakte. Wat betekend wedge positie Bij voorbaat dank, Wim


DE CARDIOLOOG KAN DAT UITLEGGEN !!!!!!!!!!

label.Geplaatst op 2008-07-27 19:20:54


Hoi, v4 en v6 zijn afleidingen, dus bepaalde posities waaruit naar het hart wordt gekeken. Dit heeft met het ECG te maken, hartfilmpje, dit bepaalt ook de plaats in het hart, misschien waar de stenose (vernauwing) zit? En wedge is volgens mij een manier van drukmeting. Net als de bloeddruk om de bovenarm wordt gemeten, meten ze op deze manier de druk in het hart. svt is een afkorting, sv zou supra-ventriculair kunnen betekenen, 'boven de hartkamer', dus in het midden van het hart. en de t misschien van tachycardie? snelle hartslag? Ga hier niet vanuit! ik probeer alleen te helpen, en inderdaad, de cadioloog behoort deze vragen op een normale niet medische manier uit te kunnen leggen. succes!

label.Geplaatst op 2008-08-08 17:32:07

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren