© 2024 solvo B.V.

Wie kan mij meer vertellen over mitralisinsufficiëntie? Een tijdje geleden is dit bij mij geconstateerd (echo). Gelukkig gaat het om een geringe afwijking. Verder ziet mijn hart er mooi uit.


Mitralisinsufficientie houdt in dat de klep (mitralisklep)tussen je linkerboezem en je linkerkamer niet goed sluit als de boezem het bloed naar de kamer heeft gepompt. Er blijft dus altijd wat bloed door de klep heen lopen. Zolang de insuffiecientie klein is is dit niet erg.

label.Geplaatst op 2006-10-11 16:00:17


Wanneer het een klein lek betreft, zoals Sandra zegt, hoef je waarschijnlijk niet eens regelmatig naar de cardioloog. Heb dit zelf al 10 jaar, inclusief lek aan de tricuspidalisklep, en kan er heel goed mee leven en alles doen. Waar je wel op moet letten is, dat je , wanneer je een ingreep krijgt vanaf de keel en hoger(dus ook trekken van tanden en kiezen en tandsteenverwijdering), dat je dan endocarditisprofylaxe vraagt aan je huisarts. Dat betekent, dat je uit voorzorg voor de betreffende ingreep antibiotica krijgt. Deze kuur moet je dan in een keer innemen. Ik zou me dus maar niet te veel zorgen maken als ik jou was. Groetjes, Tropical. Ik zou me dus niet te veel

label.Geplaatst op 2006-10-11 16:22:24

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren