© 2024 solvo B.V.

Ademnood

Ik heb in okt\\\\\\\'03 een nonQ myocardinfarct gehad en sinsdien heb ik vreselijk veel last van benauwdheid en vermoeidheid. Na een catheterisatie is niets naar voren gekomen dat het kan verklaren.Mijn vraag is:zijn er meer mensen die het erkennen of moet ik psychiatrische hulp zoeken!Ik moet wel van de cardioloog doorgaan met selokeen,ascal,monocedocard, selektine en sinds kort aprovel.Mijn bloeddruk was altijd 120/80 maar sinds de infarct,is het vaak erg hoog:200/105! Kan het zijn dat het allemaal komt als bijwerking vaan de medicijnen?Mijn cardioloog zegt van niet,maar....


Is er tijdens de catheterisatie ook gekeken naar de bloeddruk in je longslagader? Heb je ook last van duizeligheid/flauwvallen. Hartkloppingen ook in rust? Als de bloeddruk in je longslagader te hoog is, dan is vaak ook de rechterkamer van je hart vergroot. Het gaat om een uiterst zeldzame aandoening. Dus vraag je cardioloog hier eens naar.

label.Geplaatst op 2003-07-22 12:51:03


Hoi, Het is zo dat je na een infarct weer aan moet sterken. Probeer er achter te komen wanneer je de benauwdheidsklachten hebt en hoe lang deze duren. Om te kijken of er een oorzaak is van de klachten. Je kan een bloeddruk meter kopen om drie keer per week drie keer daags je bloeddruk te meten. Is deze in meer dan de helft van de gevallen te hoog dan kan je je huisarts met deze feiten vragen of de selokeen verhoogd mag worden.

label.Geplaatst op 2003-07-27 00:24:35

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren