© 2024 solvo B.V.

Advies.

Hallo dames en heren, wil even mijn situatie kort voorleggen. Eind December begon het na 14 dagen aan een stuk te hebben gewerkt werdt ik in de ochtend niet goed kreeg steken op me borst en voelde me gaan zweven en kreeg het benauwd kon geen rust pakken en de situatie beheersen het leek erop alsof ik van me stokje ging wat uiteindelijk niet gebeurde. Ben niet naar een Dok geweest ben gewoon doorgegaan met mijn leven paar weken later kon ik in de avond niet slapen en heb ik zeker wakker gelegen tot een uur of 4 vanwege de pijn of het zeurderige gevoel in mijn bovenbenen alsof ik al jaren stilzat na wat rond gelopen te hebben ging het weg en ben ik als een roosje in slaap gevallen. weer week later begon ik weer met hardlopen kleine tien minuten gerend over het strand en toen terug naar huis en ging eten maken en kreeg een soort van aanval een heel snel kloppend hart alsof ik nog aan het rennen was en weer dat gevoel alsof ik k.o. ging maar na enige minuten ging het over daarbij beefde ik enorm en kreeg het ook redelijk koud. Zo een zelfde aanval kreeg ik midden in de nacht werd wakker en voila mijn hart was even aan het hardlopen zonder mij heel vreemd en beangstigend weer dat enorm beven en die kou erbij ik bleef bewegen want kon niet stil blijven toen dat eindelijk wegging ben ik ook rustig in slaap gevallen. Vorige week heeft een vrouwelijk persoon (weet haar fucntie niet) soort van ego gedaan bij mijn aderen bij mijn voeten en pols dus geluisterd dat was ok zei ze bloeddruk was ook ok. ik had wel een iets verhoogde cholestrol. maar goed. Ben sinds kort weer begonnen met hardlopen en eerste keer rustig aan ging goed maar laatste keer stopte ik op het einde en werd duizelig dus ben toen gaan lopen en voelde me loodzwaar en had stijve bovenbenen thuis kon ik geen rust pakken waar ik ook ging zitten me hart bleef racen en kon me niet ontspannen uiteindelijk wel en na een half uur werd ik ontzettend moe en dan bedoel ik alsof ik een rugzak van 30 kilo meedroeg ben even gaan liggen en in slaap gevallen half uurtje want ik moest echt liggen. daarna voelde ik me nog moe ben om boodschappen gegaan en kreeg in de winkel flinke steken in me borst beetje bij me middenrif en pijn op me linker schouderblad alsof ik een bokswedstrijd met me linker hand had gevochten. ik ben trouwens 32 jaar geen overgewicht wel slechte conditie heb een vader die is overleden aan een hartkwaal stress of hartafwijking weet ik niet mijn moeder heeft een hart dat proppenschiet af en toe slaat de mijne ook over en heb daarbij vaak een trillend linker oog slechte imuun systeem heb vaak koutjes en buikklachten ook vaak een gloeiend hoofd met gloeiende oren en daarbij droge lippen vaak na inspanning met werk etc. hopelijk is dit verhaaltje niet te lang geworden en kan iemand mij advies geven ik zelf heb vaak zitten denken aan hyperventilatie zou idd kunnen maar ga toch een afspraak maken bij de cardio loog want wil niet in deze onzekerheid blijven lopen. Dus als iemand tips en suggestief heeft hoor ik het graag. Groetjes Pascal


Beste Pascal, wat vervelend voor je wat je ervaart. Ik ben zelf oefentherapeut en herken de verschijnselen die je beschrijft overeenkomend met die van een hyperventilatie of paniek aanval. Je kunt een kijkje nemen om jezelf te informeren op de website: www.hyperventilatie.org/ Een aantal tips mocht je nog een is deze situatie belanden: - ga vooral niet stil zitten, maar blijf in beweging, bijv. ren de trap op een neer, zwaai met je armen, ren op de plaats. Op deze manier zal je lichaam/ ademhaling zich aanpassen aan je lichamelijke activiteit en je raakt stoffen kwijt waar je lichaam te veel van heeft (chemisch proces). - En probeer je ook niet teveel te focussen op je ademhaling en andere lichamelijke klachten. Realiseer je dat wat je voelt niet schadelijk is en zal overgaan. - Wat heel erg belangrijk is dat je rust gaat inpassen in je drukke leven en niet maar achter elkaar doorgaat, waardoor je je belasting en belastbaarheid uit balans raakt. Ga zeker bij de huisarts langs voor onderzoek en advies, een doorverwijzing naar oefentherapie Mensendieck zou heel goed zijn voor je. Ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je er snel vanaf bent.

label.Geplaatst op 2010-03-28 19:42:20

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren