© 2020 solvo B.V.

Allergie voor cholesterolverlagers en bloedverdunners

In 2001 heb ik een hartinfarct gehad op 38-jarige leeftijd. Ik ben hier goed van hersteld, maar heb als onderhouds-medicatie altijd Ascal en Selektine geslikt. Vanaf eind juli 2005 kreeg ik de \"goedkope vervanger\" van selektine t.w. Pravastatine Sandoz. Vanaf medio agustus zat ik van kop tot teen onder het eczeem, en het heeft tot december geduurd voordat ik er eindelijk achter kwam dat de Pravastatine Sandoz de hoofdoorzaak was. Inmiddels verdraag ik helemaal niets meer; ook de oude vertrouwde Selektine veroorzaakt gelijk eczeem en Questran veroorzaakt gelijk misselijkheid na inname. Inmiddels veroorzaakt ook de Ascal gelijk eczeem, en Plavix welke ik als vervanging kreeg, veroorzaakt ook gelijk huiduitslag. Huisarts \"weet het niet meer\", en cardioloog ontkent in alle toonaarden dat eczeem/huiduitslag in verband kan worden gebracht met deze medicijnen.


Maar wat is het nu precies dat u wilt of zoekt?

label.Geplaatst op 2006-04-06 07:34:47


het lijkt me erg vreemd dat al deze verschillende medicijnen een allergische reactie geven, het zijn allemaal verschillende stoffen. kan het niet iets anders zijn dat de eczeem veroorzaakt? de huid kan ook reageren met eczeem als er stress is. dit kan stress van buitenaf zijn zoals koude/warmte, rokerige ruimtes,enz. of stress van binnenuit, bepaalde voedingstoffen of dat je zelf stress hebt van deze situatie of andere dingen die spelen in je leven. het lijkt mij verstandig dat je huisarts een verwijzing geeft voor een dermatoloog, dan kan die bekijken wat de oorzaak kan zijn en wat de beste behandeling is van de eczeem. succes

label.Geplaatst op 2006-04-06 18:31:03


Ik ben al vele jaren onder behandeling van het Radboud Ziekenhuis afd. dermatologie. Dat e.e.a. heeft te maken met de medicijnen, is heel duidelijk - Een uur na inname begint de huid overal te verdikken, alsof er tientallen muggenbulten naast elkaar zitten en er ontstaat een ongelooflijke jeuk; dit concentreert zich met name in het gezicht en hals. Dat ik dit verhaal heb geplaatst op dit forum is met name om te informeren of er meerdere mensen zijn met huidproblemen na het innemen van Ascal, Pravastine, Plavix of Selektine.

label.Geplaatst op 2006-04-07 21:30:30

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren