© 2024 solvo B.V.

Aneurysma

hallo lotgenoten, heeft iemand er ervaring mee hoe snel een aneurysma groeit, bij mij is deze al 4 jaren stabiel, daar ben ik natuurlijk blij mee maar hoor ook wel eens dat het ineens snel kan gaan groeien en er tot operatie overgegaan wordt. kan dit lange tijd stil blijven staan, of is dit afhankelijk van leeftijd, waar moet ik aan denken, het geeft me een heel onzeker gevoel, mijn vader en opa zijn beiden overleden ook omdat ze niet wisten dat ze een aneurysma hadden maar daarom houdt dit mij natuurlijk wel bezig, sta elk jaar onder controle van het UMC.


Hallo Ineken, Zelf ben ik ook al 3 jaar "stabiel in de groei van m'n aneurysma". Elk half jaar heb ik een follow up, ze kijken dan met een echo of het ding is gegroeid. Meestal zeggen ze dan "misschien heeft U dat altijd gehad" Zover als ik weet grijpen ze pas in als de aneurysma een doorsnede heeft van 5,5cm. Tot 4cm is het gevaar dat hij scheurt zo goed als nihil, 1% zeggen ze. Maar ja, je zult net een van de 1% zijn denk ik vaak. Sterkte en pieker niet teveel maar geniet van het leven. Sjef.

label.Geplaatst op 2009-04-24 19:23:57


Ik denk inderdaad dat je moet vertrouwen op je jaarlijkse controle bij de cardioloog. Iedereen is anders, ligt denk ik ook aan je leefgewoonten, als je een torenhoge bloeddruk heb, lijkt 't me logisch dat de aneurysma meer te lijden heeft. Succes

label.Geplaatst op 2009-05-20 12:57:28

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren