© 2024 solvo B.V.

Aneurysma?

Hallo iedereen. Mijn naam is Jeroen en ik ben 20 jaar. De laatste 3 maanden heb ik last van een kloppende buik of iets dergelijks! Elke keer als ik kijk en ik zak iets onderuit op mijn stoel of ga ik bed liggen zie ik mijn buik heen en weer bewegen op het ritme van mijn hart. Dus ik heb het constant Iedereen verteld mij dat dit hartbonzen zijn, maar als ik voel op de plek waar mijn hart zit voel ik hem daar niet harder kloppen dan normaal. Nu ben ik dus gaan zoeken op internet (eigenlijk best stom) en toen kwam ik af en toe op sites waar stond dat als je een Aneurysma hebt je een kloppende zwelling hebt in je buik! En dat daardoor je buik ook wel op en neer kan bewegen. Mijn vader is 5 maanden geleden wel overleden, en veel mensen zeggen dus ook dat het komt door angst, spanning en stress! Want helaas is hij overleden aan een hartaanval. Ik heb hem nog proberen te reanimeren maar dat heeft dus niet gelukt. Wat zeggen jullie? Zou dit komen door de spanning, angst en stress of zou het toch een Aneurysma kunnen zijn? Ik ben dus 20 jaar, rook niet! Sport redelijk veel, maar ben wel een kilo of 12 te zwaar. Groeten :) Jeroen.


Jeroen, ga naar je huisarts en heb hier een goed gesprek over. Vertel over je vader en je eigen angsten. Vraag om nader onderzoek om je 'aneurisma' uit te laten sluiten. Deze angst kan waarschijnlijk 'makkelijk' worden weggenomen. In jouw geval is het belangrijk dat je wordt gerust gesteld en je verder kunt met rouwverwerking en je leven. Succes!

label.Geplaatst op 2008-07-21 19:26:10

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren