© 2024 solvo B.V.

Angina Pectoris

Hallo. Ik heb bijna een jaar angina pectoris. En het gaat goed ondanks de medicatie die ik gebruik. Ik heb zelden nog pijn op de borst, alleen maar als ik een eindje loopt. Bij b.v.200 meter krijg ik al last van pijn op de borst. Verder heb ik er bija nooit last van. Ook niet met veel fietsen of tijdens mijn werk wie o wie..Jocky


Wat is je vraag?

label.Geplaatst op 2005-12-28 22:49:42


Hallo Nurse. Mijn vraag is eigenlijk, dat bij mij al pijn op de borst optreed bij een matige inspannig als een stukje lopen. Terwijl ik bij veel zwaardere inspanning geen last heb van pijn op de borst. als ik b.v. 200 meter loop, dan moet ik al sprayen omdat de pijn al op komt zetten, dat vind ik zo raar. Ik heb het ook tegen de cardio gezegd, maar die gaat er niet zo op in Als ik een hele dag fiets, dan heb ik ook nergens last van Groetjes Jocky

label.Geplaatst op 2005-12-29 09:58:51


Vreemd dat je hiermee niet bij je cardioloog terecht kan,ik zou het toch nog maar eens goed navragen.Je hebt recht op een fatsoenlijk antwoord.Misschien kan er nog iets aan je medicatie veranderd worden.Wel raar dat je met lopen snel last hebt en met fietsen niet...geen idee hoe dat kan .

label.Geplaatst op 2005-12-29 22:01:47


Hallo Jocky, Heb je wel eens uigetest wat er gebeurt om niet te sprayen als je pijn op de borst op komt zetten tijdens het lopen? Misschien zakt de pijn wel als je bv 300 of 400 meter gelopen hebt. Op die manier leer je wel weer je grens te verleggen. Maar als je het niet durft te proberen houdt het natuurlijk op. Ik vermoed namelijk dat je cardioloog weet dat het geen kwaad kan, zeker gezien het gegeven dat je geen problemen kent bij zware inspanningen. Maar dan had hij dat zeker tegen je mogen vertellen. Succes

label.Geplaatst op 2005-12-30 13:32:50


Bedankt Nurse en Nak, voor jullie reactie en begrip. Ik ga hiermee aan de slag om de 400 meter... of nog verder uit te proberen, zonder te sprayen !!! En ik ga mijn cardio mijn probleem nog eens voorleggen. Verder gaat het goed met mij...gelukkig. Ik wens jullie, fijne dagen met allen die je lief en dierbaar zijn.

label.Geplaatst op 2005-12-30 21:21:16


Ik had (inmiddels by-pas gehad)iets dergelijks; bij een paar 100 meter lopen kreeg ik last terwijl ik bij grotere inspanning (verhuizen met veel trappen lopen)geen last had.

label.Geplaatst op 2009-04-05 20:59:21

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren