© 2024 solvo B.V.

Atenolol genomen

Vannacht (en deze hele week eigenlijk) weer enorme hartkloppingen en overslagen gehad. Ik was zo van de kaart dat ik het lef heb gehad om een atenolol te nemen. Voor het eerst, want ze liggen al maanden in de kast. Raakte toen natuurlijk in paniek omdat ik bang was dat mijn hart ermee zou stoppen. Mijn hartslag werd na een uurtje wel rustiger, maar voelde (wel minder sterk) toch nog de overslagen de hele nacht. Vanmorgen naar de ha geweest, omdat ik er helemaal gek van word. Ze stelde me voor om toch eens 2 weken selokeen te gaan gebruiken. Ik voel me vandaag heel erg rot en ben doodmoe. Natuurlijk ook van het bijna niet slapen. Blijf toch ook hartkloppingen houden, heb de atenolol vannacht om 1.00 ingenomen. Hoe lang werkt zo´n pil eigenlijk. Doe ik er goed aan om de selokeen te gaan proberen. Ik ben zo bang dat ik er niet meer vanaf kom. Of werkt het goed en doe ik er juist wel verstandig aan om ze te gaan gebruiken? Wie weet raad?


lijkt me goed om het eens te proberen. de huisarst schrijft je medicatie voor de je vervolgens niet gebruikt. maar je wilt wel van de klachten af. zo kom je natuurlijk niet verder.je kunt na die 2 weken nog beslissen wat je verder doet. succes

label.Geplaatst op 2005-12-30 19:26:23


Ik vind het zowieso een eng idee om pillen voor je hart te nemen, maar mijn onzekerheid is meer gekomen, omdat de ene cardioloog zei dat ik ze moest nemen en de volgende cardioloog zei dat ik ze niet moest nemen. Ze deden volgens hem meer slecht dan goed. Wat hij daar mee bedoelde weet ik nog steeds niet. En dan zegt de ha verolgens weer wel nemen... tja, ik ben al een schijterd wat pillen slikken betreft, maar dan word je extra onzeker.

label.Geplaatst op 2005-12-30 21:02:52


Die pillen kunnen geen kwaad. Of je nu atenolol of selokeen neemt (het zijn allebei beta-blokkers), je hartslag zal er waarschijnlijk wat lager door worden. Wil je ze niet slikken? Ook prima. Maar dan kom je ook niet van je klachten af.

label.Geplaatst op 2005-12-30 22:40:27


Ach meiske, neem maar gerust de pillen die je voorgeschreven worden. Ik heb selokeen voor mijn hart en nog 3 andere medicijnen voor de rest van mijn leven, dus al zou het schaden...zou ik ze toch ook niet krijgen. Zonder gaat het nou eenmaal niet ! Toch ? Groetjes en sterkte

label.Geplaatst op 2005-12-31 09:15:43


Beste Roodkapje Ik zal je verkort de werking geven van de uitleg van Selokeen wat op een medicijnenwebsite erover geschreven is De totale uitleg omvat 3 a-viertjes. Selokeen wordt voorgeschreven omdat: Het de bloeddruk verlaagt De hartslag vertraagt En de zuurstof behoefte van het hart vermindert Dus, wat let je. . . als je hart té onrustig en té onregelmatig klopt. Dan neem je toch zonder aarzelen selokeen ! Succes! jocky

label.Geplaatst op 2005-12-31 14:34:10


gisteravond 00.00 uur heb ik er preventief maar 1 genomen. Op zich ging het goed en heb aardig geslapen. Ik stond vanmorgen alleen met een vreselijk gevoel op. Ik ben volgens mij nog nooit zo moe geweest. Ook heb ik de hele dag een heel zwaarmoedig gevoel gehad. Huilen huilen huilen en ook nog eens heel agressief. Echt heel erg raar. Vandaag over de dag toch wel weer overslagen gehad. Ik heb geen idee of dit normaal is na 2 van die pilletjes. De ha maar weer gebeld en nu ga ik over op de selokeen 50 zoc. Hopelijk heb ik dan niet zo´n depri gevoel, want ook daar wordt je niet blij van op oudjaarsavond. Is dit normaal na het gebruik van atenolol (of selokeen) en zo ja, blijft dan dan zo lang als je slikt?

label.Geplaatst op 2005-12-31 18:23:43


Hallo roodkap... Probeer je nu eens rustig te houden. Neem je selokeen in, en vertrouw erop Ik heb angina pectoris en ik heb van begin aan goed op alle medicijnen gereageerd. Je moet ook wat vertrouwen in jezelf en in de medicijnen hebben. Maar elk lichaam is niet het zelfde, dus reageert ook niet hetzelfde op medicamenten En als je het niet vertrouwt, ga dan eens langs voor een algeheel onderzoek. Je Gezondheid is te kostbaar om niet genoeg alert te zijn. Succes meiske....

label.Geplaatst op 2006-01-01 08:25:07

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren