© 2024 solvo B.V.

Bewusteloos raken

Mijn partner heeft momenten dat ze zomaar bewusteloos valt. Dan ligt ze een minuut of 2 a 3 buitenbewustzijn. Dan komt ze bij, staat op en gaat weer verder. Haar bloed schijnt geen afwijkingen te hebben. Ze heeft een kastje voor registratie gedragen maar daar komt ook niets uit. Wat wel vreemd is, is dat ze een hele lage hartslag heeft. En lage bloeddruk. Soms gebeurt het tijdens het sporten dat ze op de crosstrainer een hartslag heeft van 145, en deze valt dan gewoon terug naar 75. Zelf zegt ze ervan: \"Ik loop gewoon, en iemand draait het licht uit\". Ze heeft er dus ook geen idee van wat er gebeurt. Kan iemand bij helpen met wat dit zou kunnen zijn?


zoek eens onder "cataplexie"

label.Geplaatst op 2007-02-25 11:42:46


Bij mij doet zich een soortgelijk probleem voor. Ik heb momenten dat het volkomen zwart voor mijn ogen wordt. Soms sta ik in een winkel, of ben gewoon met iets bezig. Ik ga dan gewoon even zitten en maak enkele minuten diepe ademhaalbewegingen. Vaak gaat het dan goed, maar soms verlies ik dan enkele seconden het bewustzijn. Er is geen arts die ingaat op mijn probleem. Het wordt eenvoudig afgedaan met: dat komt wel vaker voor. Het is in elk geval geen narcolepsie of cataplexie. Ik ben medisch verscheidene malen van top tot teen onderzocht, maar er zijn geen afwijkingen gevonden. Uiteindelijk ben ik naar een osteopaat gegaan. Deze constateerde dat mogelijk mijn halsslagader soms bekneld raakt tussen mijn nekwervels (ik doe soms zwaar werk). Tijdelijk helpt het dan wanneer mijn nekwervels weer even worden rechtgezet.A rtsen die ik dit vertelde doen dit af met een lachtertje en vinden het een psychosomatische kwaal. Zij begrijpen niet wat voor impact het heeft wanneer je even voor enkele seconden het bewustzijn verliest of dreigt te verliezen wanneer je je tussen het grote publiek bevindt. Misschien zijn er anderen die zich ook in deze symptomen herkennen?

label.Geplaatst op 2007-02-26 07:09:17

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren