© 2024 solvo B.V.

Bicuspide aortaklep en aneurysma borstholte 48 mm.

hallo, enkele jaren geleden aneurysma ondekt in het opstijgende gedeelte van de aorta (ascendens). is nu 48 mm daarnaast een bicuspide aortaklep, al met al stond mijn wereld een beetje op z n kop, temeer daar mijn grootvader en vader hieraan zijn overleden,ik ben zelf 56 jaar, ik ben nog werkzaam in de zorg,met een aangepaste functie als ziekenverzorgende, hoop dat ik dit nog even mag volhouden. ik heb gisteren weer echo onderzoek gehad en krijg 8 mei uitslag,arts heeft mij al eens uitgelegd wat er gaat gebeuren maar een erg risicovolle operatie,is al enkele jaren stabiel gebleven. zijn er mensen die sootgelijke ervaringen hebben of al zijn geopereerd, willen jullie mij hier eens over berichten? ik hoor heel graag van jullie, heb het soms zo nodig om tegen iemand aan te kunnen praten.


Ik ben in 1992 toen ik 49 was in het UMCU utrecht geopereerd aan een aneurysma in mijn borstholte, ik heb toen tevens 4 bypasses gekregen. Het duurde toen 2 weken voor er een hartchirurg was gevonden, die het aandurfde, dit waren niet de 2 prettigste weken in mijn leven. Uiteindelijk heeft een Zuid-Afrikaanse chirurg mij toen geopereerd. Duurde toen 9 uur.Na 1 dag mocht ik al de IC verlaten en na totaal 9 dagen was ik thuis. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest en zie ik ben nu 66 en leef nog steeds, zij het met beperkingen (niet roken, geen alcohol en toch nog veel medicijnen (heb ook Diabetes 2).IN januari 2007 hebben ze de bypass van het aneurysma gedotterd in het Erasmus en 2 stents geplaatst. Ik heb dus ook fam.Hyp.Chol.V.w.b. een hartklep daar weet ik niets van helaas. Maar blijf positief en vergeet niet dat ook de kennis in 17 jaar enorm is gestegen. Ik wens je heel veel sterkte.

label.Geplaatst op 2009-04-17 01:01:46


op 17/01/2010 aorta ascendens vernieuwt na een aneurysma (Lekkage)om 24 uur. Geen plaats voor een toraxoperatie in de buurt. Uiteindelijk plaats in Haga ziekenhuis aan de Leyweg. Echter om 0400 uur pas geopereerd en na een operatie van +/- 4,5 uur pas weer bij kennis in de avond van 18 jan. Via IC afdeling en MC afdeling in het Haga ziekenhuis op woensdag overgebracht naar Aelbert Schweizerziekenhuis lokatie Dordrecht.Tenslotte de week daarna naar huis en nu het programma van de Hart revalidatie aan het volgen.Dank zij adequate en snel handelen van mijn naaste omgeving geen enkel funktieverlies (ruim 4 uur tussen voorval en operatie)en een wonderbaarlijke snelle genezing.

label.Geplaatst op 2010-03-06 21:03:47

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren