© 2024 solvo B.V.

Bisoprololfum

Sinds een week gebruik ik bisoprololfum, 1x daags 2,5 mg. Ik heb ontzettend last van bijwerkingen. Heel onstabiel op de benen en erge hoofdpijn (alsof ik een zware griep krijg). Wie herkent dit ?


Ook ik kreeg in 2004 van mijn toenmalige cardioloog bisoprololfumaraat (of Encor)voorgeschreven, samen met cordarone 200 mgr (amiodaron) en adalat Oros 30 mgr. Het volgende bezoek aan die cardioloog zou plaatsvinden na drie maanden. Ik kreeg last van heel veel van de verschillende bijwerkingen en ben, in overleg met mijn huisarts (die mijn hele ziektebeeld kent) onmiddellijk gestopt en bleef enkele weken bij mijn huisarts onder strenge controle, tot de bijwerkingen verdwenen waren. Bij een volgend bezoek aan de cardioloog kreeg ik een brief mee van mijn huisarts en vond de cardioloog, dat de huisarts had gekozen voor de beste oplossing. Volgens mij zou er er bij het voorschrijven van een nieuw medicament (door wie dan ook), slechts een korte(re) tijd moeten verstrijken en geen maanden, vóór de volgende controle bij die hulpverlener zal plaats vinden. Dan zal de (bij)werking van dat medicament bij die patiënt inmiddels bekend kunnen zijn en ook, of dit positief of negatief uitvalt.

label.Geplaatst op 2009-03-22 13:56:39


davy46 schree": "Volgens mij zou er er bij het voorschrijven van een nieuw medicament (door wie dan ook), slechts een korte(re) tijd moeten verstrijken en geen maanden, vóór de volgende controle bij die hulpverlener zal plaats vinden. Dan zal de (bij)werking van dat medicament bij die patiënt inmiddels bekend kunnen zijn en ook, of dit positief of negatief uitvalt." Juist vanwege bovenstaande reden krijg je bij de eerste keer dat je een medicijn voorgeschreven krijgt, van de apotheek, slechts voor twee weken van die medicijnen mee. Ingeval van bijwerkingen moet kan er dan, via de huisarts, overgegan worden op andere medicijnen. Dit moet je zelf ook in de gaten houden.

label.Geplaatst op 2009-03-27 15:30:09


Hoi Nancy, Ja hoor, dit is de eerste weken van het gebruik heel normaal, dat had ik ook. Je lichaam moet er nog even aan wennen. Je zult zien dat het snel beter gaat en zo niet, hup naar de arts terug die het voorschreef. Sterkte!

label.Geplaatst op 2009-08-02 00:02:56


Natuurlijk moet iedereen dat zelf in de gaten houden. Maar bij sommige medicamenten is een zekere gewenningstermijn nodig. En hebt u met veertien dagen al een exact beeld HOE een nieuwe pil werkt? Wanneer die dus niet werkt en je tracht een afspraak te maken bij degene die iets voorgeschreven heeft ben je echt niet de andere dag aan de beurt maar ben je vaak zo weer enkele weken verder.

label.Geplaatst op 2009-04-03 17:53:22

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren