© 2024 solvo B.V.

Bloeddruk

Hoe is de waarde van de bloeddruk bij iemand die een hartinfarct krijgt, is deze voor het infarct hoog en daarna laag?


Ik denk dat je dit het beste aan een cardioloog of huisarts kunt vragen Met vriendelijke groeten

label.Geplaatst op 2003-02-20 10:06:30


De waardes van een hoge bloeddruk bij mensen die een hartinfarct krijgen verschillen per persoon. Het is wel met zekerheid te zeggen dat de bloeddruk te hoog was, maar bij de ene persoon is die hoger dan bij de ander. Een bloeddruk waarbij de onderdruk hoger is dan 90 is gevaarlijk. De bloeddruk zal na het krijgen van en hartinfarct niet spontaan vanzelf lager worden. De cardiologen zullen met behulp van medicijnen de bloeddruk proberen omlaag te krijgen. Het is niet altijd zo dat mensen met een hoge bloeddruk ook altijd een hartinfarct zullen krijgen, ze lopen alleen een groter risico op het krijgen van een hartinfarct. Een andere belangrijke risicofactor op het krijgen van een hartinfarct is een te hoog cholesterolgehalte.

label.Geplaatst op 2003-03-07 13:17:50


Iemand die een hartinfarct krijgt,die heeft een hoge bloeddruk.Dit komt doordat er een afsluiting in de kransslagaders is die het hart voorzien van zuurstof,omdat het hart een tekort aan zuurstof krijgt door de vernauwing moet je hart harder gaan pompen en stijgt je bloeddruk, Zodra je in de ambulance ligt wordt er direct via een infuus nitroglycerine toegediend om te zorgen dat je bloeddruk daalt,op de eerste hulp wordt je helemaar onderzocht en zullen ze vastellen of je inderdaad een infarct hebt gehad. Nadat ze klaar zijn op de eerste hulp,wordt je verplaats naar de ccu afdeling(coronery care unit=hartbewaking)

label.Geplaatst op 2003-03-18 18:04:57


Het is niet te zeggen wat de bloeddruk is na een hartinfarct. Dit hangt af van de medicatie die de patient krijgt na het infarct. Ook hoe groot het infarct is en wat de blijvende schade is.

label.Geplaatst op 2003-06-17 15:40:30


Sinds een paar dagen heb ik hartkloppingen die eerst in de middag begonnen maar nu dag en nacht aanwezig zijn. Mijn hart voel ik kloppen en stop`t even en gaat met een iets hardere slag weer verder. Soms na 30 slagen normaal en weer foute boel. Nu is mijn bloeddruk aan de hoge kant zou dit een oorzaak kunnen zijn? aangezien ik niet in Nederland woon en bezoek aan een dokter ook niet zo eenvoudig is hoop ik via deze media een tip te kunnen ontvangen. Vr. gr. Marcelino

label.Geplaatst op 2007-05-10 16:45:59


Kan verschillen.Bij te hoge hartinspanning,kan de bloeddruk te hoog zijn, maar bij hartfalen kan de bloeddruk ook niet meer meetbaar zijn, omdat die te laag is.

label.Geplaatst op 2009-10-24 00:51:06


Als je niet naar een dokter kunt,moet je proberen om je bloeddruk naar beneden te krijgen door geen zoute dingen te eten enz.dan hoeft je hart niet zo hard te werken en worden misschien je hartkloppingen ook minder,ook goed in en uitademen.

label.Geplaatst op 2010-10-29 09:51:00


Beste Dolphin dus jij weet het antwoord ook niet? Joke

label.Geplaatst op 2003-02-20 20:59:24

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren