© 2024 solvo B.V.

Bloeddrukwaarden met medicijnen

Hallo, Dacht stel mn vraag, want alles doorlezen m.b.t. bloeddruk is erg veel. Mijn vraag is.........als iemand bloeddruk medicijnen gebruikt, met daarnaast nog andere hartmedicijnen.... is het dan gebruikelijk om bij metingen dezelfde normen te gebruiken m.b.t. opgenomen waarden, als bij iemand die een gezonde bloeddruk heeft? Las ergens op internet de volgende \'formule \' Neem de onderdruk en tel daarbij het verschil tussen onder en bovendruk en deel dat getal door 3. En dan moet er geloof ik een getal uitkomen, niet lager dan 60? Is deze formule ook te gebruiken voor mensen met medicijnen ? Alvast bedankt


Dag "lotgenoot", Zelf slik ik ook bloeddrukverlagers en meerdere hartmedicijnen. Zomers mag ik van mijn cardioloog de hoeveelheid van de bl.drukverlager zelf berekenen. Ik slik n.l. ook plastabletten en als het warm is slik ik daar meer of minder van. Door plastabletten (althans die van mij) zakt de bloeddruk zodanig dat ik soms MET de gewone hoeveelheid bloeddrukpillen te laag zat. Vandaar dat ik het zelf kan bepalen n.a.v. het opmeten van de bloeddruk in de ochtend. Mijn cardioloog heeft me nooit verteld dat ik de waarde anders moet berekenen. Meer kan ik je niet vertellen, dit is mijn ervaring en ik wens je veel succes. Met groet, Fientje

label.Geplaatst op 2010-05-01 10:16:48

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren