© 2024 solvo B.V.

By-pass operatie

Hallo, Ik heb een vraagje, ik heb op 3 juli een by-pass operatie ondergaan.. Vanaf de eerste dag na de operatie ...zo werd mij verteld mag ik niet meer op mijn zij slapen, maar uitsluitend op mijn rug...en dit voor ongeveer 6 weken lang. Bij een ander ziekenhuis wordt gezegd, dat je al na 3 dagen op de zij mag slapen. Wat / of wie weet het juiste antwoord. Ik kom namalijk nimmer in slaap op mijn rug. Jocky


Ik zou met het hart geen risico nemen en gewoon op je rug blijven liggen. De hoofdreden hiervoor is dat er meer druk op incisie komt te staan als je op je zij gaat liggen. Dus wacht gewoon lekker af tot het goed genezen is.

label.Geplaatst op 2006-07-25 14:28:39


De daarwerkelijke reden is dat je borstbeen weer aan elkaar moet groeien. Na ongeveer 6 weken is de eerste botvorming een feit en dan kan je voorzichtig op je zij gaan liggen

label.Geplaatst op 2006-08-09 21:56:20


Kan je verzekeren, dat als je op je zij zou gaan slapen, je dit niet wil omdat het doodeenvoudig nog te pijnlijk is. Je valt van zelf in slaap, wacht maar af! Sterkte...

label.Geplaatst op 2006-09-07 13:17:28


ik heb in 1991 een By-pass operatie ondergaan, ik werd alleen gewaarschuwt dat ik links geen zware boodschappentas mocht dragen. seks was geen enkel probleem dit ter aanvulling.

label.Geplaatst op 2006-10-19 11:22:32


Even een kleine reactie op de posting van jonas. Ik mag er toch wel van uit gaan dat de waarschuwing van 16 jaar geleden nu niet meer van toepassing is.

label.Geplaatst op 2006-10-19 13:07:53


Hr.NAK het mag dan 16 jaar geleden zijn maar ik ben er nog steeds,en zoveel is er niet veranderd ik was toen ook al binnen 10 dagen weer thuis. Vr.gr. jonas

label.Geplaatst op 2006-10-19 15:31:04

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren