© 2024 solvo B.V.

Bypass operatie gebruik aders...

Heb sinds een jaar een dubbele bypassoperatie gehad, voor de overbrugging van de linkerkranssalgader werd de LIMA gebruikt ( linkse borstslagader ) en voor de rechterslagader een ader uit mijn been. Ik las dat bij gebruik van linkerborstader( LIMA ) zeker de eerste 10 jaar geen dichtslibbing plaats vind. Mijn vraag is nu waarom gebruik men dan ook niet de ( RIMA ) rechterborstader ipv een beenader ? Moet er wel bij vermelden dat men mijn rechterkransslagader heeft moeten uitboren daar de verstopping reeds verder in het hart zat. Vraag mij af hoe lang deze been en uitgeboorde rechter kransslagader zal meegaan. Met dank voor jullie aandacht en antwoorden.


Dit is nu echt een vraag die je aan de cardioloog moet stellen. Gewoon om te voorkomen dat je allerlei antwoorden krijgt die kant nog wal raken.

label.Geplaatst op 2008-03-08 15:21:18

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren