© 2024 solvo B.V.

Cardiaal?

Sinds langere tijd heb ik pijn in de linkerborst. De pijn begon als een steek bij het ademhalen. De pijn zit nu continue in de borst. Ik heb ook veel last van de maagstreek (pijn) en vaak (soms dagen achtereen) een zeurend pijnlijk gevoel in de linkerarm (tot aan vingertoppen). De huisarts dacht eerst aan een longprobleem maar medicijnen hiervoor helpen niets. Bij toeval bleek mijn hartslag te hoog (140 in rust) en heb hiervoor medicijnen gekregen. Mijn hartslag is nu ongeveer 80 in rust. Toch hou ik echter deze pijn en het baart me zorgen. Zou het iets cardiaals kunnen zijn en zoja, wat? Ik ben een jonge vrouw, 22 jaar.


De symptomen herken ik, zelf heb ik een hernia diafragmatica in combinatie met het syndroom van Tietze. Dat syndroom geeft dezelfde klachten als in de vraag cardiaal beschreven. Hevige pijn in de borst uitstraling naar armen en maagstreek. Tietze staat gelijk aan costochondritis. Er is een website

label.Geplaatst op 2007-06-01 08:43:05


Bedankt voor je reactie! Ik heb deze klacht helaas al heel lang. Toch kwam ik er toevallig pas dit weekend achter (had jeuk) dat mijn borst vlak naast het borstbeen echt ontzettend pijnlijk is bij aanraking. Echt een afschuwelijke pijn. Ik ervaarde de pijn altijd meer aan de kant van de rug, bij het ademen, maar nu is het bij het aanraken overduidelijk dat het vanuit de voorkant komt. Na het aanraken ervan heb ik ook direct meer pijn in mijn linkerarm. Jammer genoeg kom ik er nú pas achter dat het aanraken zo pijnlijk is, frapant eigenlijk dat ik het niet eerder heb ontdekt. Toevallig lees ik nu jou reactie en op de site lees ik veel herkenbare dingen! Ik zal het er eens met de huisarts over hebben! Bedankt.

label.Geplaatst op 2007-06-04 00:02:05


Ga naar je huisarts en laat je onderzoeken. Daarmee voorkom je dat mensen zoals jeecee, hoe goed hij/zij het ook bedoeld, je nog onzekerder maken.

label.Geplaatst op 2007-06-09 11:26:41


Jeecee heeft anders wel gelijk gehad. Ik heb inderdáád Tietze. Ik ben inmiddels onderzocht in het ziekenhuis namelijk. Voor mij is een hoop duidelijk geworden nu. Bedankt!

label.Geplaatst op 2007-06-11 22:54:44

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren