© 2024 solvo B.V.

Complicatie tijdens catheterisatie via rechterarm

Wie kan mij eerlijk vertellen wat de consequenties op termijn zijn wanneer het bloedvat in de rechterarm zodanig beschadigd is tijdens catheterisatie dat deze afsterft. De functie is inmiddels overgenomen, en gecheckt middels echo, door het tweede bloedvat in de onderarm (afvoer?). Het onderzoek is nu bijna 1 jaar geleden en ik ervaar steeds frequenter \"klachten\" in mijn onderarm zoals tintelingen in mijn hand, vermoeid, verdoofd en lam gevoel in mijn onderarm, knappen in de pols bij simpele handbewegingen, onderarm voelt bij de simpelste inspanning loodzwaar aan en daar waar de beschadiging is ontstaan blijf ik \"vretende pijn\" houden. De rechterarm mag niet meer worden gebruikt voor aanprikken (bloedafname, infuus e.d.). Neurologisch onderzocht en alles lijkt in orde. Na div. bezoeken a/d vaatchirurg ben ik daar uiteindelijk niet meer onder controle. Sta nog wel onder controle bij de cardioloog i.v.m. hoge bloeddruk, hartritmestoringen en bijbehorende medicatie. (betablokker, bloeddrukverlager en plastabletjes) Ik ben niet (meer) boos op de cardioloog die deze, zoals hij zelf heeft aangegeven, ernstige complicatie \"op zijn geweten heeft\". Ik ben echter wel benieuwd naar meningen c.q. ervaringen van \"lotgenoten\" c.q. medici.


Alle voordeel heb zn nadeel. vlgs Cruyf. Ben 20 jaar geleden geopereerd aan een aneurisma en heb toen ook 4x een bypass gehad in Utrecht.Omdat er 4 bypasses waren heeft men uit mijn rechterbeen een ader gebruikt.Dit was toendertijd mijn redding, maar nu ik ouder ben(66) heb ik last van 1 etalagebeen(Claudio Intermittens) en dat doet verrekte veel pijn bij het lopen. Kan nu nog maar 300 meter lopen en moet dan wachten.Ik begrijp uw pijn en gevoelens, maar ook tegen mij is gezegd, hier moet je mee leren leven. Sterkte.

label.Geplaatst op 2009-04-04 13:20:32

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren