© 2024 solvo B.V.

Drukkend gevoel....

Hallo, ik wil eerst iedereen bedanken voor de reacties op de vragen die ik heb gesteld.. Ik heb nog wat vraagjes... Ik een drukkend gevoel altijd een voorbode dat er wat is met het hart?? Wat voor pijn heb je als je een infact hebt? Wat zijn eigenlijk de symptomen voor een hartaanval? Ik vraag dit omdat ik 2 jaar geleden het sydroom van Tietzen.. pijn op mijn borstbeen waarschijnlijk een ontsteking.. Vannacht werd ik ineens wakker met een pijn precies tussen mijn borsten.. een drukkend gevoel die uitstreek over beide borsten.. NIET NAAR ARM OF NEK. Maar deed wel pijn en was echt irritant.. Dat duurde ongeveer 5 minuten... erg vervelend. Ik had het smiddags ook.... toen ik buiten liep.. geen spanningen op dat moment.. Wel zijn mijn borsten erg gevoelig en als ik druk op mijn borstbeen is het wel gevoelig.... geen echte pijn maar je voelt meer dan gewoon.. Graag zou ik willen weten wat het is... en het fijn vinden om jullie reactie te lezen.. Alvast bedankt. Vriendelijke groetjes Emmy


Ik kan alleen omschrijven wat ik voelde tijdens mijn infarct. Absoluut geen pijn op de borst... een ietwat branden gevoel dat wel. Dat brandende gevoel had ik al een dag, dacht dat het van mijn longen kwam... teveel roken. Ook had ik verschrikkelijke pijn in beide armen en handen, dat was ook al de dag ervoor begonnen en zakte af toen ik 's avonds een biertje nam. Vlak voor het infarct kreeg ik een vreemde aandrang om naar de wc te gaan, werd erg misselijk en de pijn in mijn armen/handen werd "onhoudbaar". Ik had ook pijn in mijn kaken, zweten... In een flits zag ik een aflevering van Rescue 911 voor me, van jaren geleden... een man met dezelfde symptomen die een hartinfarct had. Toen heb ik de huisartsenpost gebeld... De huisarts twijfelde in eerste instantie nog of het niet iets aan mijn slokdarm was... maar het ambulancepersoneel gaf gauw duidelijkheid. Een omschrijving van de pijn... alsof mijn armen werden afgekneld, verschrikkelijk. Ik ben gedotterd, heb een stent en ben behalve vermoeidheid eigenlijk wel klachtenvrij. Ik hoop dat je hier wat aan hebt... Anita

label.Geplaatst op 2004-09-10 13:15:35


Klinkt niet als een hartinfarct. Een hartaanval krijg je over het algemeen niet zonder enige waarschuwing vooraf. Hierbij heb je een drukkende pijn op de borst die opkomt bij inspanning (!), over het algemeen weer verdwijnend in rust. Hier zou ik me geen zorgen over maken.

label.Geplaatst op 2004-09-11 00:05:09


Niet lullig bedoeld, maar dit is de beschrijving van angina pectoris.

label.Geplaatst op 2005-01-11 18:34:43

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren