© 2024 solvo B.V.

Ervaring van anderen

Hallo ik ben 51 jaar en heb in maart een accuut hartinfarct gehad en er is een stent geplaatst. Ik heb nog twee vernauwingen die niet ernstig zijn 30%, maar ik word er wel voor gedotterd binnenkort. Ik heb veel last van pijn op de borst zowel bij inspanning als in rust met uitstraling naar de armen ,kaken en schouderbladen. Mijn conditie is in twee maanden tijd erg achteruit gegaan, nu is mijn vraag kan de twee lichte vernauwingen hiervan de oorzaak zijn. Of zijn er misschien hier op het forum mensen die dit ook hebben ervaren en waarbij er andere oorzaken naar voren gekomen zijn


Hallo Toekomst. Ik ben op 42 jarige leeftijd op 26 juli tijdens het vissen onwel geworden en overgebracht naar het ziekenhuis,Na een cintigrafish onderzoek en een catheteresatie zijn bij mij 3 vernauwingen in de linker kransslagader en 2 in de rechterkransslagader gevonden die er dus voor zorgen dat mijn hart te weinig zuurstof krijgt aangevoerd via het bloed. Dit noemen zij Angina Pectoris (Hartkramp)en dit zorgt er voor dat ik bij een beetje inspanning al druk en pijn op de borst krijg en deze uitstraald naar mijn beide armen,Ook word ik vaak duizelig en een misselijkgevoel daarbij. Ook heb ik last van benauwdheid en heb haast geen energy meer. Nu verdwijnen de meeste klachten als ik een paar minuten rust maar gebeurt dit niet heb ik altijd een nitrospray op zak en spuit dit onder de tong waarna het meestal weer afneemt. Nu kunnen deze vernauwingen niet gedotterd worden volgens de cardioloog en sta ik op de wachtlijst voor een bypass operatie waarbij ik 2 bypasses zal krijgen, Ik moet eerlijk toegeven dat het mij best wel angstig heeft gemaakt!! sterkte en beterschap gewenst voor de Toekomst. M.V.G Gebrokenhart

label.Geplaatst op 2007-12-03 20:13:35


ik was 36 heb ik een zwaar hartinfarct gehad eentje is gedotterd en stent geplaats nog 2 andere vernauwingen gaven op dat monet de problemen niet daar doen ze pas wat aan als er klachten en ben nog steeds benauwd met lopen en traplopentoch cardioloog zeg a,lles is goed geen echo en niks slechte zaak vindt ik wel moet ik de plavix blijven gebruiken is nu al een jaar geleden maar door diabetes en schildklierenproblemen vond hij het beter dat ik eht zou blijven begruiken

label.Geplaatst op 2008-02-20 13:31:58

Naar forum Cardiologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren